Znanstveno-istraživački projekt “Prikaz i analiza katoličke tematike u digitalnom medijskom prostoru“, koji se provodi na Sveučilišnom odjelu za komunikologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta (HKS), objavio je prve rezultate analize digitalnog medijskog ekosustava u Hrvatskoj. Analiza obuhvaća razdoblje od 2021. do 2023. i pruža dosad najdetaljniji uvid u to koji mediji i akteri imaju najveći utjecaj u raspravama o vjerskim temama, prenosi Narod.hr.
Jedan od ključnih nalaza jest da se lista najutjecajnijih aktera dramatično razlikuje ovisno o platformi. Na web portalima, najveći angažman publike ostvaruje kombinacija mainstream medija, specijaliziranih vjerskih portala te portala s desnog političkog spektra, što ukazuje na visoko kompetitivno i često ispolitizirano okruženje.
S druge strane, YouTube funkcionira kao zaseban ekosustav kojim dominiraju neovisni kreatori sadržaja, molitvene zajednice i specijalizirani mediji fokusirani isključivo na duhovne teme, s gotovo potpunim odsustvom mainstream medija.
Facebook se pokazuje kao hibridna platforma na kojoj, uz medije i crkvene institucije, značajan angažman ostvaruju i stranice posvećene apstraktnim vjerskim pojmovima, kao i profili javnih osoba i političkih organizacija.
“Prvi rezultati jasno pokazuju da ne možemo govoriti o jednom, jedinstvenom ‘digitalnom prostoru’, već o nizu preklapajućih, ali različitih arena, svaka sa svojim pravilima i ključnim akterima,” ističe voditelj projekta doc. dr. sc. Luka Šikić te dodaje kako je razumijevanje ove strukture temelj za sve buduće analize narativa i sentimenata.
Ovo istraživanje pozicionira HKS kao predvodnika u primjeni inovativnih metoda računalnih društvenih znanosti za analizu kompleksnih društvenih fenomena.
Detaljan analitički izvještaj dostupan je na poveznici.
Više o projektu i budućim aktivnostima saznajte na službenoj stranici projekta.









Nema komentara:
Objavi komentar