Za vožnju u zimskim uvjetima uvijek je potrebno mnogo više opreza i koncentracije. Prvi i glavni uvjet za sigurnu vožnju po snijegu i poledici je zimska oprema, posebno zimske gume na svim kotačima s najmanjom dubinom šare od 4 mm. Pored posjedovanja zimske opreme koja je obavezna, svi vozači koji se odluče prihvatiti izazov vožnje po neočišćenim ulicama, trebali bi raspolagati i određenim znanjem.
Pahuljice snijega reflektiraju svjetlost ravno u vozačeve oči i lijepe se na vjetrobransko staklo tako da nam smanjuju vidljivost. Cesta je klizava, što znači da je trenje između kotača i podloge smanjeno, a kada se u potpunosti prekine dolazi do klizanja vozila. Prvo što ćemo učiniti u takvoj situaciji kada je cesta prekrivena snijegom ili ledom je to da maksimalno smanjimo brzinu i sve radnje vozilom obavljamo usporeno i nježno. Zaustavni put nam se produžuje za čak tri puta (u odnosu na zaustavni put za vrijeme kiše koji nam se tada produžuje za dvostruko).
Iz Bosanskohercegovačkog auto-moto kluba preporučuju da se obavezno držite njihovih uputa za vožnju u zimskim uvjetima, piše N1. Donosimo ih u nastavku.
10 pravila za vožnju u zimskim danima
1. Kod poledice nježno postupajte sa upravljačem i nožnim komandama, nikad istovremeno volanom i kočnicom. Ako osjetite da više ne upravljate vozilom pritisnite kvačilo, pustite pedalu gasa i lagano pokušajte upravljačem okrenuti vozilo u željenom smjeru.
2. Kočenje na zaleđenoj cesti je praktično „zabranjeno“, a ako bez kočenja ne može onda papučicu kočnice pritisnite krajnje nježno
3. Uključivanje nižeg stupnja prijenosa gotovo je jednako kočenju. Najbolje je „šaltati“ sa međugasom.
4. Blokirani kotači slabo koče i onemogućavaju upravljenje vozilom. Zanosi li automobil nogu odmah sklonite sa kočnice. Na poledici je glavni vozačev pomoćnik-volan. Blagim okretom volana, uz oduzimanje gasa i nježno kočenje pokušajte vozilo vratiti u željenu putanju.
5. Ako ne možete izbjeći prepreku radije se sklonite sa ceste.
6. Ponašanje stražnje strane automobila vozač osjeća leđima u naslonjaču sjedala, a ponašanje prednje strane rukama na volanu. Preduvjet za to je pravilno držanje ruku i leđa uprta u naslonjač.
7. Slabi amortizeri i loše podešene kočnice najbolje pokazuju „zube“ na poledici.
8. Gume, bez obzira kakve, moraju imati najmanje 4 mm profila. Pritisak zraka treba povećati za 0,15 bara.
9. Želite li u opasnim okolnostima s osjećajem upravljati volanom i nožnim komandama morate biti prikladno odjeveni.
10. Zimska vožnja traži staloženost i čvrste živce. Ne vozite umorni ili uzbuđeni.
Ako je na cesti trag od drugih vozila važno je voziti točno po njemu te povećati oprez pri mijenjanju smjera vožnje, jer naglo mijenjanje dovodi do zanošenja vozila, pišu Nezavisne novine.
Ako i dođe do klizanja i zanošenja vozila kontrolu nad upravljačem uspostaviti ćemo preko snage motora laganim oduzimanjem gasa, bez paničnog pritiskanja kočnice. Volan moramo okretati nježno u smjeru klizanja vozila uz dodavanje gasa kako bi nas vozilo povuklo u ispravnom smjeru.
bljesak.info