DRAMA NA 4500 METARA Snimka padobranca čiji se padobran zapleo o rep aviona

 

Australski ured za sigurnost prometa (ATSB) objavio je dramatičnu i uznemirujuću snimku incidenta u kojem se padobrancu u letu zapleo padobran o rep zrakoplova. Nesreća se dogodila 20. rujna iznad Mission Beacha u Australiji, tijekom specijaliziranog događaja za iskusne skakače. Video je objavljen u sklopu službene istrage koja je razotkrila i niz ozbiljnih sigurnosnih propusta, prenosi ABC News.

Dramatičan trenutak na vratima aviona

Zrakoplov Cessna Caravan prevozio je 17 padobranaca u sklopu manifestacije “Big Ways at the Beach”, posvećene složenim grupnim formacijama u zraku. Skok je bio planiran s visine od 4500 metara, no sve je pošlo po zlu u trenutku kada se prvi padobranac pripremao za izlazak iz aviona.

Ručka njegovog rezervnog padobrana zapela je za zakrilce krila, što je u djeliću sekunde uzrokovalo nekontrolirano i prerano otvaranje padobrana. Naglo povučen iz aviona, padobranac je završio zapetljan oko krila, a dramatičnu borbu za život snimile su dvije kamere – njegova osobna i kamera montirana na krilu letjelice.

Snimka prikazuje kako padobranac bespomoćno visi s aviona, dok u metežu još jedan skakač ispada iz kabine. Zahvaljujući smirenosti i brzoj reakciji, unesrećeni padobranac uspio je nožem presjeći opremu koja ga je držala za avion. Nakon odvajanja, aktivirao je glavni padobran i prizemljio se s tek manjim ozljedama.

Pilot shvatio da je avion izvan ravnoteže

Glavni povjerenik ATSB-a Angus Mitchell istaknuo je da je zapetljani padobranac praktično „podigao nos“ zrakoplova, čime je dramatično smanjio njegovu brzinu. Pilot je isprva pomislio da je došlo do zastoja motora te je povećao snagu, ne shvaćajući da je padobranac zaglavljen na repu.

„Nakon što mu je rečeno da je padobranac zapet na repnom stabilizatoru, ponovno su smanjili snagu,“ izjavio je Mitchell.

Dok se borio stabilizirati letjelicu, 13 preostalih padobranaca odlučilo je iskočiti kako bi smanjili težinu aviona i olakšali pilotu kontrolu. Iako je rep bio znatno oštećen, a dio padobrana i dalje omotan oko stabilizatora, pilot je uspio izvesti nevjerojatno precizno i sigurno slijetanje u zračnu luku Tully.

Sigurnosni propusti: preveliko opterećenje i nedostatak kisika

Istraga je pokazala da zrakoplov nije bio pravilno opterećen, iako to nije izravno uzrokovalo incident. Utvrđeno je i da pilot nije koristio sustav za kisik na visini na kojoj je letio, iako je to propisano kako bi se spriječila hipoksija.

„Fatalne padobranske nesreće događale su se u prošlosti zbog nepravilnog opterećenja letjelica“, upozorio je Mitchell, naglašavajući važnost stroge kontrole težine i ravnoteže prije svakog leta.

Australska padobranska federacija dodatno je navela kako je dizajn ručke rezervnog padobrana bio glomazan, što je moglo pridonijeti riziku da zapne o dio zrakoplova.

"Jedinstvena i ekstremna situacija"

Izvršni direktor Australske padobranske federacije (APF) Stephen Porter izjavio je da je u konačnici dobar ishod rezultat vrhunskih vještina i treninga svih sudionika.

„Ovakva situacija, gdje se rezervni padobran zaplete u avion, iznimno je rijetka i ekstremna,“ rekao je Porter. „Srećom, u ovom slučaju padobranac je imao funkcionalan glavni padobran na raspolaganju.“

Porter je posebno pohvalio prisebnost padobranca, ali i hladnokrvnost pilota koji je u izvanrednoj situaciji donio brze i prave odluke. „Oboje su pokazali profesionalnost na najvišoj razini,“ zaključio je.

Podijeli na:

Nema komentara:

Objavi komentar

Zapratite nas na FB, Instagramu i Twitteru, lajkajte i podijelite objavu

a

google.com, pub-8801838836830184, DIRECT, f08c47fec0942fa0