U Hrvatskoj danas bojkot trgovina, hoće li se isto dogoditi u BiH?

U Hrvatskoj je za danas najavljen bojkot trgovina, trgovačkih lanaca i benzinskih crpki zbog stalnog rasta cijena, a pitanje koje se postavlja jest ima li volje za sličnu akciju u Bosni i Hercegovini? 

Razloga za bojkot svakako ima, no ključno pitanje ostaje hoće li se građani Bosne i Hercegovine organizirati i pokrenuti sličnu inicijativu.

Inicijativa u Hrvatskoj započela je iz Facebook grupe Halo, inspektore, iza koje stoji Europski centar izvrsnosti potrošača (ECIP). Ubrzo nakon pokretanja, inicijativa je dobila širu podršku društava za zaštitu potrošača, sindikata, političkih stranaka, pa čak i ministra gospodarstva. Poruke poziva na bojkot proteklih su se dana intenzivno dijelile na društvenim mrežama, a u jednoj od njih stoji: "24.1. u HR je bojkot protiv visokih cijena prehrane. Pozivaju se ljudi da taj dan nitko ništa ne kupuje, ali ništa. Osigurajte se za taj dan kao da je nedjelja."

Građani Hrvatske, suočeni s konstantnim porastom cijena osnovnih životnih namirnica i goriva, odlučili su se organizirano suprotstaviti trgovačkim lancima i pokazati moć potrošača. Ideja je jasna – udariti na zaradu velikih trgovačkih lanaca i poslati snažnu poruku nezadovoljstva zbog trenutne ekonomske situacije.

Bosna i Hercegovina nije iznimka kada je riječ o rastu cijena. Građani se svakodnevno suočavaju s poskupljenjima prehrambenih proizvoda, goriva i osnovnih potrepština, a plaće i mirovine uglavnom ostaju iste. Unatoč tomu, u BiH za sada nije pokrenuta slična masovna akcija. Što stoji na putu organiziranja bojkota u BiH? Stručnjaci smatraju da je jedan od razloga nedovoljna povezanost građana i nepovjerenje u uspjeh ovakvih inicijativa. Također, nedostatak jasne podrške relevantnih institucija i organizacija dodatno obeshrabruje potrošače.

No, mnogi se slažu da bi slična inicijativa u BiH imala smisla i mogla bi uroditi plodom. Udruge za zaštitu potrošača i sindikati u BiH već dulje vrijeme upozoravaju na alarmantno stanje i potrebu za konkretnim akcijama koje bi zaštitile građane od daljnjeg ekonomskog pritiska. Ako bi se inicijativa poput one u Hrvatskoj pokrenula i u BiH, mogla bi potaknuti širu diskusiju o pravima potrošača i stvoriti pritisak na vlasti i trgovačke lance da preispitaju svoju politiku cijena.

Vrijeme će pokazati hoće li i građani Bosne i Hercegovine slijediti primjer svojih susjeda i reći "dosta" sve višim troškovima života. Jedno je sigurno – snaga zajedništva može biti ključni alat u borbi za pravedniji odnos prema potrošačima i ekonomsku stabilnost.

Podijeli na:

Nema komentara:

Objavi komentar

Zapratite nas na FB, Instagramu i Twitteru, lajkajte i podijelite objavu

a

google.com, pub-8801838836830184, DIRECT, f08c47fec0942fa0