Danas je diljem Hrvatske održan bojkot trgovina, trgovačkih lanaca i benzinskih postaja u znak prosvjeda protiv stalnog rasta cijena
Akcija je potaknuta inicijativom iz Facebook grupe Halo, inspektore, koju podržava Europski centar izvrsnosti potrošača (ECIP). U međuvremenu su se inicijativi pridružili razna društva za zaštitu potrošača, sindikati, političke stranke, pa čak i ministar gospodarstva Ante Šušnjar.
Prema podacima Porezne uprave, bojkot je ostvario značajan učinak – do 11 sati zabilježila 40 posto manje fiskalnih računa i promet manji za 47 posto u odnosu na isto vrijeme prošli petak, što su hrvatski mediji opisali kao uspjeh.
Sindikati: Bojkot je najučinkovitiji način
Sindikalni čelnik Krešimir Sever istaknuo je da je bojkot trgovina jedini pravi način za borbu protiv visokih cijena. Prema njegovim riječima, iskustva iz drugih zemalja potvrđuju učinkovitost ovakvih akcija. U Italiji su građani prosvjedovali zbog visokih cijena tjestenine i kave, u Turskoj zbog pekarskih proizvoda, dok su u Velikoj Britaniji prosvjedi bili usmjereni protiv visokih cijena goriva - i ispijeli su!
"Pune police kao poruka trgovcima"
"Jedini pravi signal trgovcima su pune police. Dokle god građani kupuju po visokim cijenama, trgovci nemaju razloga spuštati cijene. Kada kupci prestanu kupovati, cijeli prodajni lanac bit će prisiljen reagirati – od proizvođača preko distributera do trgovaca," objasnio je Sever, predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata (NHS).
Sever je dodao kako proizvođači, distributeri i trgovci ne mogu zaustaviti svoje poslovanje jer sustav funkcionira samo ako potrošači kupuju proizvode. Zbog toga bojkot smatra ključnim oruđem u borbi protiv neprimjereno visokih cijena.
Nastavak bojkot akcija
Sever podržava ideju o nastavku bojkota određenih trgovačkih lanaca jednom tjedno. Smatra kako ovakve akcije zahtijevaju manje napora građana u usporedbi s izlascima na ulice i organiziranjem prosvjeda.
"Građanima nije potrebno mnogo truda – dovoljno je da odluče ne ići u trgovinu taj dan," rekao je Sever, naglasivši kako Hrvatska nema snažnu tradiciju javnih prosvjeda, pa ovakve inicijative mogu biti djelotvornije.
Od grudve do lavine
Iako rezultati možda neće biti odmah vidljivi, Sever poziva građane na ustrajnost. "Ovo može početi kao mala grudva, ali ako se zakotrlja, pretvorit će se u lavinu," rekao je, pozivajući sve na strpljenje i odlučnost.
Kritika Vladinih mjera
Sever je komentirao i Vladine mjere, poput ograničavanja cijena određenih proizvoda, kao korisne, ali nedovoljno učinkovite. Istaknuo je kako sniženje PDV-a na prehrambene proizvode nije rezultiralo značajnim padom cijena, što dodatno naglašava potrebu za građanskim akcijama poput bojkota.
Poruka potrošača: "Imamo moć"
Bojkot je poslao jasnu poruku – građani su svjesni svoje moći i spremni su je koristiti kako bi utjecali na tržište. Dokle god su police pune, potrošači su ti koji drže ključne karte u rukama.
Čak je i Google registrirao bojkot trgovina u Hrvatskoj!
Da su se ljudi u doista respektabilnom broju odazvali bojkotu može se primijetiti i na Google Mapsi koji su u svim trgovačkim centrima u 14 sati zabilježili manji promet nego inače te značajno manje gužve na okolnim, inače stalno zagušenim cestama.
Nema komentara:
Objavi komentar