Izgradnja autoceste na Koridoru 5C u Federaciji Bosne i Hercegovine značajno je ubrzana, uz kontinuiranu realizaciju ključnih infrastrukturnih projekata
Izgradnja autoceste na Koridoru 5C u Federaciji Bosne i Hercegovine značajno je ubrzana, uz kontinuiranu realizaciju ključnih infrastrukturnih projekata. JP Autoceste FBiH trenutno vodi radove na sedam gradilišta ukupne dužine 55 kilometara, dok se istovremeno pripremaju novi projekti i investicije, piše klix.ba.
Trenutni projekti u izgradnji
Radovi na autocesti obuhvataju više dionica u srednjoj Bosni, na potezu od Zenice prema Doboju. Među njima su dionice Putnikovo Brdo – Medakovo, Medakovo – Ozimice, Poprikuše – Nemila, Nemila – Vranduk, Vranduk – Ponirak, Ponirak – Vraca, kao i tunel Kvanj – Buna u Hercegovini.
Posebno se ističe posljednja dionica južno od Mostara, dužine 5,1 kilometar, koja je trenutno u fazi projektiranja. Očekuje se skoro početak građevinskih radova na ovom segmentu, s naglaskom na tunel Kvanj, dužine 2.720 metara. Izgradnju vodi konzorcij koji čine China Road and Bridge Corporation, Azvirt LLC i Hering d.d. Široki Brijeg, a planirani rok završetka je 30 mjeseci.
Ključni planovi za Mostar i okolinu
Na dionici Mostar jug – tunel Kvanj, ukupne dužine 9,2 kilometra, sve je spremno za početak izgradnje. JP Autoceste FBiH nedavno su dobile suglasnost Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za evaluacijski izvještaj, što omogućava potpisivanje ugovora nakon završetka svih proceduralnih koraka. Također, u tijeku su tenderi za složene projekte poput tunela Prenj i dionice Mostar sjever – Mostar jug, a izvođači radova bit će izabrani u drugom kvartalu ove godine.
Puštanje u promet novih dionica
Ove godine planira se otvaranje gradilišta za dionicu Ozimice – Poprikuše, dužine 12,8 kilometara. Potpisivanje ugovora očekuje se u ožujku 2025. Paralelno s tim, planirano je puštanje u promet 26 novih kilometara autoceste. Među dionicama koje se privode kraju su Putnikovo Brdo – Medakovo (8,5 km) kod Tešnja, Stara stanica – Golubinja (10 km) kod Zenice te Buna – Počitelj (7,2 km) na jugu zemlje.
Prioriteti za budućnost
Jedan od glavnih prioriteta u narednom vremenu je završetak tunela Golubinja, dužine 3,6 kilometara, koji povezuje Zenicu i Žepče. JP Autoceste FBiH planiraju do kraja 2026. godine završiti kompletnu dionicu autoceste od Sarajeva do granice s Republikom Hrvatskom na rijeci Savi, što će značajno unaprijediti povezanost unutar zemlje i s regijom.
Intenziviranje radova na Koridoru 5C predstavlja ključnu investiciju za infrastrukturni razvoj Federacije BiH. Uz veliki broj aktivnih i planiranih projekata, očekivanja su da će ova autocesta doprinijeti bržem gospodarskom razvoju, boljoj prometnoj povezanosti i ukupnom napretku zemlje.
Nema komentara:
Objavi komentar