Koridor 5C do 2030. godine: Mostar i Prenj najveći izazovi

Koridor 5C predstavlja najvažniji infrastrukturni projekt za Bosnu i Hercegovinu, a do sada je izgrađeno 138 od planiranih 337 kilometara autoceste

Autocesta 5C od Ploča do Budimpešte

Trenutno se na sedam aktivnih gradilišta izvode radovi na dodatnih 55 kilometara autoceste. Plan JP Autoceste FBiH je da završi sjeverni dio Koridora do kraja 2026. godine, a cijeli koridor do 2030. godine, analizira Bloombergadria.com.

Regionalni značaj

Uvrštenje Koridora 5C u mrežu europskih koridora naglašava njegovu važnost za cijelu regiju, osobito za zemlje Srednje Europe. Izgradnja autoceste na Jadransko-jonskom koridoru dodatno će poboljšati povezanost s Crnom Gorom, Albanijom i Grčkom. Osim toga, razvoj kapaciteta luke Ploče povećat će promet kontejnera i rasutih tereta, što će dodatno ojačati regionalnu ekonomiju.

Radovi i investicije

Aktivni radovi obuhvaćaju dionice Putnikovo Brdo - Medakovo, Medakovo - Ozimice, te tunel Kvanj - Buna. JP Autoceste FBiH najavljuje intenziviranje izgradnje kroz Hercegovinu, što je jedan od prioriteta za povezivanje s Hrvatskom. Također, raspisani su natječaji za kompleksne dionice poput tunela Prenj, čija izgradnja skratit će putovanje između Mostara i Sarajeva.

Direktor JP Autoceste FBiH, Denis Lasić, ističe da će izgradnja dionice Mostar jug - Tunel Kvanj biti završena do kraja 2028. godine, čime će se omogućiti značajan razvoj gospodarstva Hercegovine.



 

Financiranje i podrška

Projekt Koridora 5C podržava Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD), koja je osigurala 220 milijuna eura za dionicu Mostar sjever - Mostar jug. Europska unija također je doprinijela s 30,33 milijuna eura bespovratnih sredstava. Pored toga, EBRD je preporučila dodatne studije o okolišnim i društvenim utjecajima projekta, čime se dodatno osigurava kvaliteta i brzina implementacije.

Izgradnja autoceste donijet će brojne prednosti lokalnim zajednicama, uključujući poboljšanje transportnih usluga i smanjenje prometa na lokalnim cestama. Tunel Prenj, koji će biti deveti najduži u Europi, značajno će olakšati komunikaciju između južnih mostarskih naselja i drugih regija.

Stanje Radova u RS i Hrvatskoj

Iako radovi na Koridoru 5C kroz Republiku Srpsku trenutno stoje zbog financijskih poteškoća, postojeći segmenti i dalje se razvijaju. S druge strane, Mađarska je završila svoj dio koridora, dok Hrvatska gradi posljednje kilometre prema granici s BiH.

Zaključak

Koridor 5C nije samo prometna arterija, već i ključni faktor za ekonomski razvoj Bosne i Hercegovine. Izgradnja ovog koridora stvorit će preduvjete za brži razvoj regije i poboljšanje kvalitete života lokalnog stanovništva. S jasnim planovima i podrškom međunarodnih institucija, budućnost ovog projekta izgleda obećavajuće.

 
Podijeli na:

Nema komentara:

Objavi komentar

Zapratite nas na FB, Instagramu i Twitteru, lajkajte i podijelite objavu

a

google.com, pub-8801838836830184, DIRECT, f08c47fec0942fa0