Ne sumnjivo, promjene na Dori i Eurosongu odražavaju dublje promjene u društvu i kulturi općenito zahvaljujući mainstream medijima
Screenshot: Youtube Dora/HRT |
Gledajući sinoćnje hrvatsko natjecanje za pjesmu Eurovizije - Doru, da se primijetiti da je ovo natjecanje zaista doživjelo transformaciju od događaja koji je nekada isticao vokalne sposobnosti i glazbenu kvalitetu do spektakla koji sve više naglašava vizualni i kontroverzni element, piše Goranci online.
Sinoćnja retrospektiva starih predstavnika Hrvatske za pjesmu Eurovizije podsjetila nas je na vrijeme kada su umjetnost, talent i autentičnost bili glavni fokus i cijenjeno bilo kod publike, dok današnje izvedbe sve češće naglašavaju kontroverzu i izazovnost kako bi privukle pažnju.
Nastupi poput onih grupe Let 3 jasno pokazuju kako umjetnici sve više koriste Doru i Eurosong kao platformu za izražavanje svojih stavova, često na provokativan način. Dok je prošlih godina bilo nezamislivo vidjeti našminkanog muškarca, sada nam je postalo normalno i to da je muškarac u suknji, na štiklama, a najnovije prihvaćanje (čast izuzetcima) degutantno pojavljivanje u gaćicama na pozornici. Dok neki vide ovo kao izražavanje slobode umjetnosti i kreativnosti, drugi to doživljavaju neprihvatljivo, kao pokušaj privlačenja pažnje kroz šokiranje i skandal.
Mainstream mediji, s druge strane, često podržavaju takve nastupe jer generiraju interes i raspravu, što rezultira većom gledanošću, čitanošću i pažnjom. Međutim, postavlja se pitanje dokle će takav trend ići i što će biti sljedeći korak.
Kako granice između umjetnosti i kontroverze postaju sve tanje, moguće je da će se u budućnosti vidjeti još ekstremniji nastupi koji će izazvati još veće kontroverze. No, isto tako, može se nadati da će se fokus ponovno prebaciti na glazbu i umjetnost kao takve, te da će se cijeniti vještina i talent iznad provokacije i šokiranja.
Nesumnjivo, Eurosong će nastaviti evoluirati kako se mijenja društvo u kojem živimo, a pitanje je hoće li ta evolucija biti ka pozitivnom ili negativnom smjeru.
Nema komentara:
Objavi komentar