Svetkovina je Krista Kralja svega stvorenja

Sa sljedećom nedjeljom već počinje advent ili došašće. S ovom nedjeljom završava crkvena godina.

Danas je posljednja nedjelja u crkvenoj godini. Nazvana je nedjelja “Krista kralja”. Mnogi također kažu “nedjelja vječnosti”, jer pogled seže do u vječnost, u Božje vječno kraljevstvo. “Jesi li ti kralj?” pitao je Poncije Pilat, namjesnik moćnoga cara, čovjeka iz Galileje, koji je pred njim stajao svezan. Isus mu je jasno odgovorio: “Ti kažeš, ja sam kralj. Ipak je nadodao: “Moje kraljevstvo nije od ovoga svijeta.” I objasnio je: “Kad bi moje kraljevstvo bilo od ovoga svijeta, moji bi se ljudi borili za mene, da ne budem predan.” 

Kraljevstvo – ne od ovoga svijeta. Kralj – čiji se ljudi ne bore za njega. Što se tu slavi? Kako se treba kraljevska vlast probijati u ovome svijetu? Ili tu uvijek iznova leži nesporazum? Kako taj kralj želi vladati? Želi li on to uopće? Što znači, ako je Isus označen kao “Gospodin”? Što za mene osobno znači, da ga označavam kao moga Gospodina? Što to znači, pripadati njegovom kraljevstvu? Što to ne znači, povijest je uvijek iznova pokazala: kad se pokušalo u ime Krista uspostaviti svjetsku vlast. 

Isus nije želio za svoje kraljevstvo nikakvu vojsku niti je tražio zemaljsku moć, ni vlastitu državu ni osvajački vojni rat. Kakvo je to kraljevstvo o kojemu je često govorio i u koje je sve pozivao? Jedan na smrt osuđeni zločinac prvi je “građanin” u Isusovom kraljevstvu. On je bio raspet uz izruganog “kralja židovskoga” i u svojoj muci pogledao je na njega i osjetio, da je taj raspeti koji visi zajedno s njime nedužan: “Isuse, sjeti me se kad dođeš u svoje kraljevstvo.” On zna, da će za njih obojicu uskoro svršiti strašna muka. Tada je i svakoj zemaljskoj moći kraj. 

Nijedan kralj, nijedan sudac, nijedan krvnik nema više što reći. Tada ostaje samo jedan kralj: vječni. Pred njim će biti svi isti. Pred njim se ne broji svjetska moć. On ne vlada novcem i oružanom silom. “Desni razbojnik” , koji je bio raspet s Isusom shvatio je kako je taj koji s njime visi, pravi kralj. Okrenut prema njemu moli ga: Sjeti me se. Ne zaboravi me! “Danas ćeš biti sa mnom u raju!” Taj Isusovo odgovor pokazuje njegovu pravu moć. Nijedan moćnik ovoga svijeta to ne može darovati, što Isus obećaje desnom razbojniku: raj. Ne umjetni kako se to ovdje nudi za novac, nego pravi, vječni raj. Mi još nismo tamo. Još smo na putu. U životu nam je potrebna i svjetska moć, institucije i Crkva sa svojim ustanovama. Želimo već sada imati Isusa, da bude kralj naših srdaca, našega života. Dobro je biti u njegovom kraljevstvu.

fra Jozo Župić

HIMAN

Ti, Kriste, Kralj si vjekova, 

Ti vladar sviju narodâ, 

Ti sudac si jedincati 

Svih umova i srdaca. 

Glavari svih te naroda 

Pred svijetom javno častili, 

A mi ti evo kličemo: 

Ti višnji Kralj si sviju nas! 

O Kriste, mira vladaru, 

Pokori srca buntovna, 

U jedno stado skupi sve 

Od tebe što odlutaše! 

Ti zato, ruke šireći, 

Sa križa visiš krvavog 

I probijeno sulicom 

U plamu Srce otkrivaš. 

Tä zato kruha, vina lik 

Na žrtveniku krije te, 

I s probodenih grudi 

ti Spas djeci tvojoj izvire. 

Sva slava tebi, Isuse, 

Što vlašću svijetom upravljaš, 

I Ocu s Duhom preblagim 

U vječne vijeke vjekova. Amen.

Podijeli na:

Nema komentara:

Objavi komentar

Zapratite nas na FB, Instagramu i Twitteru, lajkajte i podijelite objavu

a

google.com, pub-8801838836830184, DIRECT, f08c47fec0942fa0