Evo tko u svjetske medije plasira klevete o Thompsonu i ‘fašizaciji’ Hrvatske

Nakon koncerta Marka Perkovića Thompsona na Hipodromu u svjetskim medijima osvanuli su naslovi o „nacističkom pjevaču“, „simpatizeru nacizma“, „ustaši“ i „fašistu“, što su etikete koje su zaradili i Thompsonovi fanovi, njih najmanje pola milijuna. Zasigurno do tih zaključaka nisu došli sami Amerikanci, Nijemci, Francuzi, Izraelci i ostali, već im je netko to „objasnio“. Tko u svjetske medije šalje klevetničke izjave i lažne informacije, u cilju ocrnjivanja hrvatskog naroda i proizvodnje lažnog narativa o „ustašizaciji“ i „fašizaciji“ Hrvatske?

Takvi naslovi prouzročili su masovno širenje dolje priložene slike popisa tko „šapće“ stranim medijima o „hrvatskom fašizmu“, konkretno o Thompsonu. Međutim, riječ je o zastarjelim informacijama, odnosno slici koja je godinama ranije kružila digitalnim prostorom, piše Narod.hr.

Primjerice, bivši Indexov novinar Vojislav Mazzocco napustio je profesiju i danas je, kako navodi na Facebooku, skladištar u Konzumu. Povjesničar Ivo Goldstein bio je veleposlanik Republike Hrvatske u Francuskoj od 2013. do 2017. godine, što objašnjava njegovu povezanost s francuskim medijem.  

Zanima nas tko u ovome trenutku plasira klevete o Hrvatima kao narodu koji danas navodno salutira Hitleru.

Izdvojili smo naslove najpoznatijih svjetskih medija koji su izvijestili o koncertu na način kako to čine, primjerice, srpske Novosti ili Telegram, ekstremno lijevi mediji opsjednuti mitskim hrvatskim fašizmom u već drugom kvartalu 21. stoljeća.  

Američke medije ‘izvještava’ Srbin Stojanović   

Američki The New York Post donosi naslov „Hrvatski desničarski pjevač Marko Perković i obožavatelji izvode pronacistički pozdrav na koncertu“. Riječ je o prijenosu vijesti iz agencije Associated Press (AP), američkoj novinskoj agenciji osnovanoj još davne 1846. godine. Danas ima dopisnike i urednike diljem svijeta, pa tako i za Hrvatsku. S Associated Pressom surađuje i državna Hrvatska izvještajna novinska agencija – HINA. Kako to da HINA nije izvijestila AP o koncertu?

Originalan naslov AP-a glasi: „Hrvatski desničarski pjevač Marko Perković i obožavatelji izvode pronacistički pozdrav na masovnom koncertu“. 

U oba članka naslovna fotografija prikazuje Thompsonove fanove kako ne salutiraju nacističkim pozdravom, niti nose nacističko ili ustaško znakovlje. U nizu priloženih fotografija u tekstu nailazimo na isti slučaj. Hrvatski simboli, zastave i katolička ikonografija ne prate tekst o simpatiziranju nacizma. 

Zašto je tome tako, možda nam odgovor daje činjenica da je glavni dopisnik Associated Pressa iz Hrvatske Dušan Stojanović. Na primjer, kada je potres pogodio Hrvatsku 29. prosinca 2020., upravo je on prvi poslao izvještaj s terena — i to iz Beograda! Živi u glavnom gradu Srbije, ali za AP pokriva cijeli „Balkan“.

Vijesti AP-a preuzimaju i ostali američki mediji, naprimjer The Washington Post i NBC News. Stojanovićevu vijest prenijeli su s originalnim naslovom i istom slikom koja tobože prikazuje fanove kako salutiraju nacističkim pozdravom.

Za francuske medije piše ‘antifašist’ Fischer 

S ove strane Atlantika, France 24 donosi naslov: „Hrvatska vlada kritizirana zbog ‘sramotnog neofašističkog Woodstocka’“. Vijest je prenesena od AFP-a, francuske novinske agencije. U članku se, uz standardno prepričavanje povijesti ustaške NDH, spominju i nevladine organizacije poput Mreže mladih Hrvatske koja redovito provocira javnost istupima protiv „Oluje“, hrvatskih generala i Domovinskog rata, istovremeno potencirajući „antifašizam“. Na radaru se našla i pučka pravobraniteljica Tena Šimonović Einwalter koja često u svojim izvješćima zalazi u ideološke rasprave i nudi svoje vlastite historiografske poglede. 

Za francuske medije izvještava Ivan Fischer, dugogodišnji novinar Jutarnjeg lista. AFP‑u se pridružio 2023. i od tada izvještava iz Hrvatske, kao dio globalnog AFP‑ovog tima za fact-checking. Radio je i na HRT-u. Fischer je gorljivi „antifašist“, čime se diči na društvenim mrežama.

Za Reuters o ‘Balkanu’ informira Srpkinja 

Britanska novinska agencija Reuters donosi neutralniji naslov: „Tisuće u Zagrebu na ‘rekordnom’ koncertu hrvatskog nacionalističkog pjevača“. Pridjev “nacionalistički” dolazi u negativnom kontekstu. U uvodu članka stoji kako je riječ o „kontroverznom pjevaču“. Ubrzo autor teksta navodi kako je Thompson pjevač čiji su koncerti zabranjivani u Europi zbog „koketiranja s ustaštvom“. Međutim, istaknuto je kako se pjevač ogradio od glorifikacije NDH, te da njegove pjesme slave Boga, domovinu i obitelj. 

U potpisu fotografije koju donosi Reuters piše: Borut Živulović. Riječ je o slovenskom fotoreporteru koji dugi niz godina surađuje s Reutersom. Sin je Srđana Živulovića, također dugogodišnjeg dopisnika Reutersa. 

Međutim, o Thompsonovom koncertu izvijestio je Antonio Bronić, jedini Reutersov fotograf stalno smješten u Hrvatskoj. S njime je priču napravila i Ivana Sekularac, novinarka i glavna urednica Reutersove regionalne redakcije za Balkan, smještene u Beogradu. Sekularac je po nacionalnosti Srpkinja.

Njemački DW 

Za njemačku državnu medijsku kuću Deutsche Welle o Hrvatskoj izvještavaju, pišu i uređuju Igor Lasić, Zoran Arbutina, Anđelko Šubić i Srećko Matić. 

Lasić je ove godine pozitivno pisao o komunističkoj manifestaciji Trnjanski kresovi, u organizaciji ekstremno lijeve zagrebačke vlasti i njima bliskih udruga. Bivši je djelatnik Slobodne Dalmacije i Feral Tribunea. Zaposlen je u srpskim Novostima, a surađivao je s ekstremno lijevim portalom Lupiga. Također, bio je suradnik i francuskog Le Mondea. Kao dopisnik DW-a radi od 2012. godine.

Thompsonu je DW u kratkom razdoblju posvetio nekoliko članaka. Zoran Arbutina napisao je tekst: „Mediji na njemačkom: ‘500.000 Hrvata slavi fašizam’“ u kojem nekritički iznosi medijske napise o Thompsonu i pola milijuna Hrvata koji navodno veličaju ustaštvo i fašizam. 

Arbutina za DW gdje pokriva „zapadni Balkan“, Njemačku i Europu. Bavi se temama poput „integracije, izbjeglica, ljudskih prava, demokracije, vladavine prava i sudjelovanja ljudi migrantskog podrijetla u njemačkom društvu“. Gdje se nalazi na političkom spektru govori njegov članak o financiranju Novosti koji je naslovio: „Slučaj Novosti: napad na Srbe, na medije – ili oboje?“.

Anđelko Šubić napisao je članak “(Ipak) je sve dobro prošlo“. Iako se bavio ekonomskim, organizacijskim i sigurnosim aspektom koncerta, nije propustio naglasiti da je koncert Thompsona i “manifestacija na kojima domoljublje i vjerski osjećaji znaju prijeći i u ekstremizam i veličanje kvislinške NDH“. Bivši je suradnik Omladinskog, kasnije Radija 101 gdje je uređivao čitav niz emisija. Godine 1999. dolazi u DW gdje uglavnom piše o gospodarstvu. Član je i Hrvatskog novinarskog društva. 

Tko je autor Martens, a tko urednik Matić? 

Članak „Njemački list: što koncert u Zagrebu otkriva o Hrvatskoj“ donosi Michael Martens, dok se kao urednik navodi S. Matić (op. a. Srećko). Tekst donosi detaljnu analizu Thompsonovog „poslovnog modela“. Riječ je o prijenosu iz Frankfurter Allgemeine Zeitunga koji Thompsona predstavlja kao „nacionalističkog glazbenika“ koji „zarađuje na domoljublju i patriotizmu“ te „rehabilitira hrvatski ustaški režim“. 

Članak završava ovako: „U Hrvatskoj se nasuprot stotinama tisuća Perkovićevih fanova nalazi sličan broj ljudi koji se odlučno protive njegovoj mješavini kiča, ratne romantike, katoličanstva i rehabilitacije fašizma“. 

Novinar Michael Martens „specijaliziran“ je za jugoistočnu Europu. Od 1995. do 2000. godine radio kao novinar za rusko-njemačke novine u Biskeku, Almatyju, Kijevu i Sankt Peterburgu, uz potporu njemačkog Ministarstva vanjskih poslova. Od 2001. godine, Martens je zaposlen u redakciji Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ). Godine 2002. postao je dopisnik za jugoistočnu Europu, smješten u Beogradu, a kasnije je izvještavao iz Istanbula, Atene i Beča. 

Autor je nekoliko publicističkih knjiga o „zapadnom Balkanu“. Jedno od njegovih posljednjih djela nosi naslov „San zvan Jugoslavija – razgovori o Ivi Andriću“. Martens je za srpske Novosti i Vida TV Srpskog narodnog vijeća prošle godine dao intervju u kojem je Hrvatsku optužio za podjelu Bosne.

Srećko Matić živi u Njemačkoj i identificira se kao „ekonomski migrant“. Redovit je gost na N1 televiziji i drugim regionalnim medijima gdje komentira njemačku, europsku i “balkansku” politiku za hrvatsku, bosansko-hercegovačku i srpsku publiku. Za srpsku verziju DW-a uredio je Martensov tekst s naslovom: „Nemački list: Ustaški poklič u duetu Tompsona i publike“. Odmah ispod naslova naglasio je: „Broj ljudi na koncertu Marka Perkovića Tompsona sličan je broju žrtava ustaškog režima koji Tompson rehabilituje, piše Frankfurter algemajne cajtung“. 

‘Njemački Faktograf’ za medije u Hrvatskoj 

Upravo je pisanje njemačkih medija najviše odjeknulo u hrvatskim mainstream medijima koji su nekritički prenijeli naslove, ne problematizirajući tko piše i s kojim motivima. Primjerice, Jutarnji list i Index prenijeli su tekst portala Correctiv, njemačke verzije Faktografa. 

Sugovornik novinaru Jeanu Petersu bio je Zoran Pusić, predsjednik „Antifašističke lige Republike Hrvatske“ i simpatizer zločinačkog jugoslavenskog komunističkog režima. Kao i Martens, i Peters je Novostima dao intervju. Naslov glasi: „Antifašistički pokret opet dobiva zamah“.

Efraim Zuroff i Aleksandar Nikolić 

Thompsonov koncert poseban odjek ima i u izraelskim medijima, iz očitih razloga. Izdvajamo komentar Efraima Zuroffa i Aleksandra Nikolića koji su za The Jerusalem Post napisali analizu pod naslovom „Thompson promiče iskrivljavanje Holokausta – njegove laži se ne dovode u pitanje“. Kratak opis teksta glasi: „Perković je fanatični hrvatski nacionalist koji je veliki obožavatelj ustaša, ozloglašenog terorističkog pokreta“. 

Zuroff se redovito bavi Hrvatskom i bdije nad našim „ustaštvom“. Falsificira povijest i blati lik i djelo poznatog spašavatelja Židova Alojzija Stepinca, zagrebačkog nadbiskupa i kardinala, čiju bi spomen-ploču u Jeruzalemu uklonio. Nezadovoljan je načinom kako se obilježava „Oluja“, a nerviraju ga i dočeci hrvatskih sportaša. Blizak je s Ivom Goldsteinom i Stjepanom Mesićem. Također, negira genocid u Srebrenici, kao i Holodomor u Ukrajini. Kritizirao je ukrajinski zakon koji povezuje relativizaciju Holodomora s relativizacijom Holokausta.

Podijeli na:

Nema komentara:

Objavi komentar

Zapratite nas na FB, Instagramu i Twitteru, lajkajte i podijelite objavu

a

google.com, pub-8801838836830184, DIRECT, f08c47fec0942fa0