Tehnologija uzima danak: Sve više djece ima problema u govornom razvoju

Završeni su upisi u prve razrede osnovnih škola u Tuzlanskoj županiji. Uočeni su problemi u govornom razvoju velikog broja djece, kao i u razvoju fine motorike. Smatra se da su ovo posljedice pretjeranog korištenja moderne tehnologije. Kako uskladiti razvoj djeteta u predškolskoj dobi u suvremenom društvu izazov je za roditelje, ali i stručnjake, piše BHRT. 

Test koji se koristi za procjenu zrelosti prilikom upisa u prvi razred osnovne škole, većina djece ispuni bez greške. 

“Tu propitujemo njihove osnovne funkcije, percepcije, orijentacije u prostoru, zatim neke te nivoe logičnog, apstraktnog razmišljanja i moje je iskustvo da nisam primijetila neke značajne promjene, odnosno neka značajna odstupanja u dijelu njihovog kognitivnog i tog dijela spremnosti pohađanja nastave”, kaže pedagogica U Osnovnoj školi „Miladije“ Tuzla Selma Teparić.

Određena odstupanja primijećena su u jezičkom razvoju. Brojna djeca imaju glasovne distorzije, ne izgovaraju glasove u potpunosti, imaju poteškoću u razgovijetnosti i verbaliziranju onoga što žele izraziti. Veliki broj djece se, nakon sistematskog pregleda, upućuje logopedima i psiholozima. “Bilo je ukupno 23 djece upućeno, što je ipak impozantan broj obzirom da mi imamo organizirane programe rane intervencije od novorođenačke dobi što je bio odraz vjerojatno da ta djeca nisu pohađala predškolski odgoj i obrazovanje, da se to moglo detektirati i ranije ili nisu dolazili na redovne sistematske preglede i redovnu imunizaciju kada to pedijatar i ranije uoči“, pojašnjava pedijatar u Domu zdravlja Tuzla dr Dijana Dugonjić. 

Program predškolskog odgoja i obrazovanja obavezan je u Tuzlanskoj županiji posljednjih deset godina. Kroz deset sedmica i 150 sati sa djecom se radi na pripremama za prvi razred. Ovo je način da se djeca koja nisu pohađala vrtiće adaptiraju na sredinu u kojoj će biti za vrijeme školovanja, ali i da se uoče i otklone određeni nedostaci. 

“Kroz razne teme, odrađivat ćemo teme moje tijelo, moja osjećanja, radit ćemo sigurnost u prometu kroz igru, radionice, razvijat ćemo finu, sitnu motoriku, kognitivne sposobnosti“, navodi profesorica predškolskog odgoja i obrazovanja Selma Miljanović. 

Moderna tehnologija veliki je izazov za djecu, ali i roditelje. Da li, kako, koliko i kada koristiti pitanja su koja nemaju uvijek jednoznačan odgovor. Javna ustanova „Naše dijete“ Tuzla realizira radionice za roditelje i djecu s ciljem osvještavanja problema i pronalaženja odgovora na ova pitanja. 

“Tu će roditelji biti educirani i anketirani. Pružit će im se i neki odgovori na pitanja ako ih budu imali. U drugom dijelu ćemo imati radionice za djecu i roditelje kako kvalitetno provesti vrijeme, a da to nije uz modernu tehnologiju, kako zabaviti dijete kad idemo kod liječnika“, ističe direktorica JU „Naše dijete“ Tuzla Anesa Mešanović. 

Pedagozi, pedijatri, odgajatelji smatraju da nije problem samo korištenje i broj sati proveden ispred ekrana, već i način njihovog korištenja. Brojni su benefiti koje moderna tehnologija danas pruža djeci poput emocionalnog i socijalnog razvoja kroz neke video igrice ili kognitivnog razvojem sposobnosti pronalaska edukativnih sadržaja na internetu. Stilovi odgoja i rad sa djecom unutar obrazovnih ustanova, naglašavaju, moraju biti prilagođeni modernom dobu.


Podijeli na:

Nema komentara:

Objavi komentar

Zapratite nas na FB, Instagramu i Twitteru, lajkajte i podijelite objavu

a

google.com, pub-8801838836830184, DIRECT, f08c47fec0942fa0