Vlada FBiH za izgradnju putne infrastrukture izdvojila za Mostar 61,74 milijuna KM

Vlada Federacije Bosne i Hercegovine danas je, na prijedlog Ministarstva prometa i komunikacija FBiH, usvojila četiri programa izgradnje putne infrastrukture u ovom entitetu, čija je ukupna vrijednost 257,7 milijuna KM

U okviru planiranih projekata, značajna sredstva bit će usmjerena na izgradnju ključnih saobraćajnih dionica koje će unaprijediti povezanost i mobilnost unutar FBiH. Tako je za projekte izgradnje Jadransko-jonske autoceste, na dionici Počitelj - Stolac, osigurano 2,74 milijuna KM.

Jedan od značajnijih infrastrukturnih projekata odnosi se na južnu obilaznicu Mostara, za koju je planirano 15,75 milijuna KM. Ova sredstva će biti usmjerena na realizaciju dionice Miljkovići - Rodoč, povezivanje na magistralnu cestu M-17, izgradnju spojne ceste na M-17.4, pristupnih cesta Varda - Rodoč te rekonstrukciju ceste Ilići - Mostar.

Također, značajna ulaganja bit će usmjerena na izgradnju brze ceste Mostar - Široki Brijeg - granica s Hrvatskom, za koju je predviđeno 43,25 milijuna KM. Ova prometnica će omogućiti bržu i sigurniju vezu između Hercegovine i Hrvatske, čime će se poboljšati trgovinska i putnička povezanost.

Vlada FBiH istaknula je važnost ovih investicija u infrastrukturu, naglašavajući da će one doprinijeti ekonomskoj i saobraćajnoj stabilnosti, kao i boljoj povezanosti regija unutar entiteta. Očekuje se da će realizacija ovih projekata donijeti značajne benefite za građane i privredu Federacije BiH.

Podijeli na:

Povezane objave:

Broj komentara: 5:

  1. Dragi Gorancani,

    ova brza cesta, posebno dionica Mostar-sjever prema Pologu ne spaja Hercegovinu i Hrvatsku. Ona ima sasvim drugi zadatak.

    Vratimo se gotovo 30+x godina unatrag.
    Balinovac i Polog su spasili Dalmaciju i zapadnu Hercegovinu.
    Tu smo svi slozni oko toga, ili?

    Ova nova brza cesta, posebno dionica Mostar-Sjever do Pologa ima cisto vojnu funkciju - ali ne u nasu korist:

    Brza cesta treba ono omoguciti, sto "Neretva 1993" nije uspjela: prodor u zapadnu Hercegovinu.

    Mostar je 1990ih opstao, jer su Gorancani obranili Rastane, Rudnik, Orlac, Vihovice, Ilice i Cim itd..

    Ta planirana brza cesta, posebno dionica Mostar-sjever do Pologa, prodire bas kroz ta nasa naselja, gdje susjedi sa sela zive kao susjedi u gradskim naseljima.

    Napad Armije iz Bijelog Polja je za 9 Minuta u Pologu.
    Dok se nasi susjedi u Cimu probude i obuju cipele, Armija je vec prosla preko jezera i tunela kroz Rastane, kraj groblja Orlac i Kopa Vihovici pa ispod Goranacke okuke......

    Ta dionica brze ceste prometno nije ni potrebna.
    Jer se od sjevernog Mostara do Pologa moze dobro stici juznom obilaznicom i preko Varde!

    Brza cesta je cisto vojnicki podhvat:
    Kad se sagradi moze se brzo upasti u Orlac.
    Trenutno se Orlac moze obraniti je imaju samo tri prilazne ceste, Gornji Orlac ima samo jednu cestu.

    ___________

    Osim vojnice tematike, ima i ekoloska:
    Rusit ce se kuce.
    Tone gradjevisnkom materijala ce se ugraditi na to trusno podrucje....
    (Sjetite se Donje Jablanice!)

    Rudnik je pod vodom.
    Nitko o tome ne brine.
    Pitanje se, kada ce se poceti urusavati zgrade, ceste itd.

    Na bljesku su pokazali planove, kuda ce brza cesta ici, ali eto vec mjesecima nema novih informacija niti planova na web-stranici grada Mostara niti autocesta FBiH...

    Volio bih, da se netko iz ovog portala zauzme te problematike.

    Jer opet neka magla...
    a mi opet guske...

    -------------------------
    https://bljesak.info/gospodarstvo/posao/10-milijuna-km-za-izgradnju-brze-ceste-mostar-siroki-brijeg-grude-rh/437524

    https://bljesak.info/gospodarstvo/posao/mostar-ce-biti-povezan-s-hrvatskom-brzom-cestom-kroz-hercegovinu/498049

    https://www.youtube.com/watch?v=hkCP0EgPuTI

    OdgovoriIzbriši
  2. Dionica Mostar sjever – Polog dužine je 20,3 km te počinje od čvorišta autoceste na koridoru Vc Mostar sjever.

    Tehnički vrlo zahtjevno

    U nastavku trasa ide sjevernim dijelom iznad zone deponija otpada Uborak te sjeverno od industrijske zone Gajevi. Dalje trasa prelazi preko magistralne ceste M-17, gdje je projektirano čvorište/kružni tok na magistralnoj cesti s niveletom brze ceste iznad kružnog toka. Trasa u nastavku nakon nasipa prelazi rijeku Neretvu mostom i preko lokalne ceste i željezničke pruge.

    Kako bi se svladalo tešku konfiguraciju terena, u nastavku trase projektirani su vijadukt Raštani, tunel, vijadukt Orlovac, vijadukt Rudarski kop. Trasa na ovom dijelu završava čvorištem Rudarski kop preko spojne ceste, kojim je omogućena izravna veza iz Ulice bleiburških žrtava na brzu cestu.


    https://me.ekapija.com/bs/news/5103572/sve-blizi-pocetak-gradnje-nove-brze-ceste-mostar-siroki-brijeg-granica-s

    OdgovoriIzbriši



  3. https://manager.ba/sites/default/files/brza-cesta-mostar-siroki-grude-2.jpg

    OdgovoriIzbriši
  4. https://www.bhmac.org/na-mostarskom-jezeru-u-rastanima-izvrsena-primopredaja-deminerskog-zadatka-brza-cesta-mostar-sjever-siroki-brijeg-polog/

    OdgovoriIzbriši
  5. Naime, prema zemljovidu trase ove brze ceste najbolje se vidi koliko je složen projekt na području Mostara u dužini od 20,3 kilometra.

    Na toj dionici predviđena je gradnja četiriju podvožnjaka, zatim čak triju mostova od kojih su dva iznimno duga, zatim čak sedam vijadukata, jednog nadvožnjaka te triju tunela.

    Brza cesta se prema sadašnjem planu u mjestu Kutilivač u sjevernoj zoni Mostara spaja na buduću trasu autoceste na koridoru Vc koja bi trebala proći obodom Bijeloga polja.

    Nedugo nakon spoja predviđena je izgradnja podvožnjaka Uborak, zatim vijadukta u Potocima te mosta preko rijeke Neretve i svojevrsne ade koji na desnoj obali spaja mjesto Vojno.

    Ovaj most je dug čak 876 metara, a neposredno prije njega nalazi se i čvor s prometnicom M17, sada glavnom prometnicom koja Mostar povezuje sa središtem zemlje.

    Nakon toga ova cesta se uzdiše te slijedi vijadukt Jezero, zatim vijadukt u mjestu Raštani dug 326 metara te tunel iznad tog naselja i Orlaca u dužini 920 metara.

    Ova prometnica koja je i buduća sjeverna obilaznica grada Mostara, usmjerava se iznad rudarskog kopa gdje se nalazi još jedan manji vijadukt te ispod “ceste spasa” koja je za vrijeme rata vodila prema Gorancima, nastavlja se obo bodom Planinice.

    Zatim ova cesta prema idejnom projektu “grli” jedno od najvećih mostarskih prigradnih naselja Cim te obuhvaća i Vrelo Radobolje i Iliće.

    Na toj trasi uz jedan nadvožnjak, nalazit će se još jedan tunel dužine 662 metra.

    Zatim slijedi veći uspon Mikuljačom te najduži tunel od 974 metra te još jedan vijadukt i podvožnak i završava u mjestu Međine.

    Tu će biti i spojna točka s južnom obilaznicom grada Mostara kako bi se promet u gradu olakšao od teretnog prometa.

    https://manager.ba/vijesti/evo-kuda-bi-mogla-i%C4%87i-budu%C4%87a-brza-cesta-mostar-%C5%A1iroki-brijeg-grude-rh

    OdgovoriIzbriši

Zapratite nas na FB, Instagramu i Twitteru, lajkajte i podijelite objavu

a

google.com, pub-8801838836830184, DIRECT, f08c47fec0942fa0