Donald Trump je novi 47. predsjednik SAD-a
Uoči američkih predsjedničkih izbora, mnogi su vjerovali da će podrška koju slavne osobe pružaju kandidatima imati odlučujući utjecaj na ishod glasovanja. Međutim, izbori su pokazali da su rezultati daleko od stvarnosti, a pitamo se: koliko su zapravo "mega zvijezde" utjecajne, kao što ih mainstream mediji često predstavljaju, pišu Goranci online.
Kamala Harris i podrška najvećih zvijezda
Kamala Harris, potpredsjednica Sjedinjenih Država i kandidatkinja za predsjednicu, uživala je u značajnoj podršci iz svijeta zabave. Neki od najpoznatijih globalnih imena, poput Taylor Swift, Lady Gaga, Beyoncé, Jennifer Lopez, Brucea Springsteena, Eva Longoria, Demi Lovato, Jennifer Garnier, Sharon Stone, Julia Roberts, Anne Hathaway, Jennifer Aniston, Mark Ruffalo, Oprah Winfrey, komičarka i voditeljica talk-showa Chelsea Handler i Leonardo DiCapri, javno su se zalagali za njezinu kampanju. Čak i bračni par Obama, koji je uvijek imao snažan utjecaj u američkoj političkoj sceni, podržao je Harris. Na prvi pogled, čini se da bi ovakva koncentracija „mega zvijezda” mogla donijeti ogroman broj glasova, no rezultat je bio potpuno suprotan – Harris je izgubila.
Trumpove zvijezde: manji broj, ali jača strast
S druge strane, podrška Donaldu Trumpu bila je nešto manje brojna u svijetu zabave, ali podržavatelji su bili jednako strastveni, ako ne i strastveniji. Iako se manje slavnih osoba otvoreno zalagalo za Trumpa, među onima koji jesu, mogli su se naći moćni pojedinci poput Elona Muska, podcaster i glumac Joe Rogan, Scott Baio i Dennis Quaid, repera Kanye Westa i Lil Waynea, influencer Jake Paul, Caitlyn Jenner te glazbenika poput Teda Nugenta i Kid Rocka.
Trumpovi pristaše, iako manji u broju, poznati su po tome što se njihova podrška često očituje u strastvenim, energičnim i ponekad provokativnim javnim nastupima. Ovo daje dojam da je njihova podrška možda snažnija i angažiranija, iako možda nije tako masovna kao ona u taboru Demokratske stranke.
Može li slavna osoba doista motivirati glasače?
Kako objašnjavaju stručnjaci, slavne osobe zaista mogu imati značajan utjecaj na mobilizaciju glasača, ali to ne znači nužno da će njihov utjecaj direktno promijeniti rezultate izbora. Profesor političkih znanosti rekao je da, kada slavna osoba pozove na glasanje ili podrži određenog kandidata, to ne utječe samo na „targetiranu” publiku, već stvara ogroman medijski prostor. Ove poruke postaju viralne na društvenim mrežama, što omogućuje da se dosegnu ljudi koji možda nikada ne bi pratili politiku.
Međutim, kako bi slavna osoba imala stvaran utjecaj na izborni rezultat, ključno je kako ta podrška odjekne u „središtu” – kod onih koji nisu strastveni politički angažirani. Poznate osobe poput Oprah Winfrey, koje imaju ogromnu bazu obožavatelja i značajnu medijsku moć, u prošlosti su bile u mogućnosti mobilizirati tisuće, pa čak i milijune glasova. Njezina podrška Baracku Obami 2007. godine se često spominje kao faktor koji je dodatno pojačao mobilizaciju demokratskih glasača. Ali, to nije bilo dovoljno za Harris da se ostvari pobjeda.
„Mega zvijezde” i stvarna politička moć
Na kraju, važno je razmisliti o tome što znači biti „mega zvijezda” u političkom kontekstu. U globaliziranom društvu u kojem je društvena mreža postala integralni dio naših života, pozivanje na glasanje ili podršku određenom kandidatu može imati veliki utjecaj – ali samo ako je ciljana publika u tome već zainteresirana za politiku. Iako slavni mogu privući pažnju i potaknuti razgovor, možda nije svaki glasač spreman promijeniti svoje stavove samo zbog toga što je njihova omiljena pjevačica ili glumac iznio svoj politički stav.
Također, uvijek postoji mogućnost da preveliki angažman slavnih u političkim kampanjama može izazvati i kontraefekt – kod glasača koji osjećaju da su slavne osobe previše „odvojene” od stvarnog života, te se mogu osjećati otuđeni ili čak nezainteresirani za njihove poruke.
Podrška od strane slavnih osoba možda nije dovoljno
Iako „mega zvijezde” nesumnjivo imaju značajan utjecaj na medije i društvene mreže, stvarna politička moć ovih osoba u konačnici je upitna. Izbori iz 2024. godine pokazali su da ni najpoznatiji i najvoljeniji celebrityji nisu mogli promijeniti političke tijekove, a to otvara važno pitanje: Mogu li političari i njihove kampanje stvarno računati na slavne osobe kao na ključne agente promjena, ili će moći da se oslanjaju samo na snažnu mobilizaciju svojih tradicionalnih biračkih skupina?
Nema komentara:
Objavi komentar