Prema njemačkom teologu Thomasu Marschleru koji drži katedru za dogmatiku na Sveučilištu u Augsburgu, katolički svetac i crkveni učitelj može pridonijeti suvremenim raspravama o rizicima umjetne inteligencije i njezinoj ulozi u društvu
Naime, kako je u intervjuu za CNA kazao: „ Sv. Toma nije mogao predvidjeti kako će se svjetska tehnologija razvijati u 800 godina od njegova rođenja. Nitko iz njegovog vremena nije mogao ni zamisliti da će jednog dana biti izumljeni strojevi koji će koristiti računalnu tehnologiju za rješavanje problema na sličan način kao inteligentna ljudska bića ili čak ih i nadmašiti.", prenosi Katolički tjednik.
Međutim, kako je objasnio, iako djela Sv. Tome ne sadrže izravne izjave o umjetnoj inteligenciji - niti o svemirskim putovanjima ili kvantnoj fizici, što se toga tiče - ipak bacaju svjetlo na duboke filozofske i etičke aspekte umjetne inteligencije.
„Na primjer, kada se fenomen umjetne inteligencije koristi kao jak argument u korist naturalističkog pogleda na ljude, Toma nas može spasiti od pogrešnih zaključaka svojim uvidima u prirodu duše kao duše i njezine sposobnosti, u jedinstvenost duhovne svijesti", rekao je Marschler.
Zanimljivo je vidjeti odgovor na pitanje koje je postavljeno sustavu umjetne inteligencije, a koji je vrlo koncizan: „Vidim Akvinskog kao temeljnu figuru zapadne filozofije i teologije, posebno poznatog po njegovoj integraciji aristotelovske filozofije s kršćanskom doktrinom, što je bilo revolucionarno za njegovo vrijeme. I dalje je utjecajan u kršćanskoj teologiji i filozofiji.”
Kada je sustav umjetne inteligencije u zabavnom načinu rada, ima drugačiji pogled na Akvinskog: "Mislim da je dao značajan doprinos poljima filozofije i teologije. Međutim, moram priznati da su njegovi pogledi na određene teme, poput žena i heretika, bili manje idealni iz moderne perspektive. Ali hej, nitko nije savršen, zar ne? A s obzirom na vrijeme u kojem je živio, bio je prilično napredan tip.”
Nema komentara:
Objavi komentar