Mostar u idućih nekoliko godina postaje europsko prometno čvorište

Mostar će u idućih nekoliko godina doći u poziciju, osim gospodarskog središta juga BiH, biti i prometno čvorište regionalnog karaktera, značajno i zbog činjenice da će se na njegovu prostoru križati međudržavno značajna brza prometnica između Hrvatske i BiH te paneuropski koridor Vc koji se intenzivno gradi diljem BiH, piše Večernji list BiH.

Na takav zaključak upućuje raspoloženje poslovne zajednice u Hercegovini koja s optimizmom gleda na projekte koji se trenutačno realiziraju u ovom dijelu BiH, a zbog kojih će imati mogućnost brže i učinkovitije prometne uvezanosti, što je osobito važno u pogledu izbjegavanja gužvi koje nastaju uslijed intenzivnijeg prometa teretnih vozila kroz središte Mostara. 

Intenzivni radovi 

Putnici koji prometuju regionalnom prometnicom Mostar – Čitluk mogu se iz prve ruke uvjeriti u radove koji se odvijaju na probijanju južne mostarske obilaznice, strateški značajnog, ali i tehnički iznimno zahtjevnog projekta koji za cilj ima svladavanje prijevoja Kobilovača, kroz koji će prolaziti tunel Novi dužine 900 metara. 

Nešto prije izgrađen je dio prometnice, uključujući i vijadukt Marijanovića Draga, dužine 200 metara, za koji se može kazati kako predstavlja jedno od najvećih dostignuća graditeljstva s obzirom na zahtjevnost krškog terena i nagiba. Dalje će ova prometnica ići, ugrubo govoreći, u smjeru istoka, odnosno rijeke Neretve, a plan je gradnja još jednog manjeg tunela od 180 metara, kao i vijadukta od 180 metara.

U konačnici, kako bi se obilaznica spojila s magistralom M-17, plan je gradnja posljednje dionice dužine 3,2 km, koja će ići od vijadukta Rodoč do čvorišta magistralne ceste. Taj dio ceste predviđen je kao brza cesta s četiri traka, s predviđena dva rotora. No, u strateškom smislu važno je naglasiti kako će cjelokupna mostarska južna obilaznica omogućiti vezu s autocestom na koridoru Vc. 

Važnost obilaznice prepoznala je i Europska unija, pa se tako projekt financira sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a kako je za RTV Herceg Bosne kazao direktor Cesta FBiH Ljubo Pravdić, u ovom su trenutku intenzivirani radovi na izgradnji tunela Novi koji bi trebao biti završen sljedeće godine. – Također, tu je nastavak, gdje smo s Gradom Mostarom, od tunela do Rodoča, gdje imamo malo manje od tri kilometra. 

Dobili smo urbanističku suglasnost, podnijeli smo prijedlog za javni interes – rekao je Pravdić za RTV HB, objasnivši kako se može krenuti s izvlaštenjem, a Vlada također ima predviđena sredstva za to. U pogledu prometnog spajanja uputio je na činjenicu da će se isto realizirati ne samo s magistralnom cestom M-17 već i koridorom Vc. Inače, prvi dio južne mostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara, završen je krajem 2019. godine, a tu prometnicu treba promatrati u kontekstu izgradnje brze ceste koja će spajati dolinu Neretve preko zapadne Hercegovine s Republikom Hrvatskom.

Brza cesta Mostar – granica s RH podijeljena je na dvije dionice – Mostar sjever – Polog (20,3 km) i Polog – granica RH (40,4 km). Na tu prometnicu s osobitim zanimanjem gleda poslovna zajednica iz zapadne Hercegovine jer će omogućiti nove perspektive razvoja, osobito kada je riječ izvozno orijentiranim subjektima. 

Dionice autoceste 

S druge strane, u pogledu same autoceste na koridoru Vc, a koja ide smjerom jug – sjever, v. d. direktora JP Autoceste Federacije BiH Denis Lasić nedavno je potvrdio kako bi do kraja godine trebale biti ugovorene dionice Mostar sjever – Mostar jug, tunel Prenj, kao i tunel Kvanj, dok bi u prvoj polovini iduće godine trebala biti ugovorena i dionica Mostar jug – tunel Kvanj. 

S početkom rada na ovim dionicama, a uz istodobni završetak ostatka autoceste južno od Mostara, moći će se utvrditi kako regija Hercegovina izlazi na europsku kartu prometnih koridora visoke kategorije koji, uz ubrzanje i podizanje sigurnosti prometa putnika, unose i novu dimenziju u gospodarske tokove zahvaljujući, prije svega, bržem prometovanju roba. 

Tunel Novi na južnoj obilaznici trebao bi biti gotov iduće godine, nekada krajem ljeta, a to bi značilo da Mostar od 2025. godine i uz predviđeni nastavak izgradnje preostalog dijela prometnice do spoja s M-17 postaje veliko gradilište novog prometnog čvorišta jer će se isto vezati i uz dionicu autoceste Mostar jug – tunel Kvanj.

Podijeli na:

Nema komentara:

Objavi komentar

Zapratite nas na FB, Instagramu i Twitteru, lajkajte i podijelite objavu

a

google.com, pub-8801838836830184, DIRECT, f08c47fec0942fa0