Cijena ponija i 1.000 eura

U Reveniku pokraj Bosanskog Petrovca upriličena je prva Ponijada kod Vuka na kojoj su sudjelovala grla vlasnika s područja USŽ-a i Grada Prijedora

Okupilo se mnoštvo zaljubljenika u konje, posebice djece. - Uz konje sam već dvije godine. S djedom sam gledao kako ih hrani i mazi. Onda sam ih i ja zavolio i došlo je do prve Ponijade - kaže Vuk Smiljanić, organizator. Moj prvi konj bio je dar - kaže Vuk. Jedan od sudionika Ponijade bio je i Sanih Lipovača iz bihaćkoga naselja Ripač, učenik devetoga razreda osnovne škole, čiji je poni Bager pobjednik u kategoriji samci. 

- Dotjerao sam tri konja. Mojim vršnjacima bilo je neobično što uzgajam ponije. Iako oko konja ima puno posla, meni to nije teško - kaže Sanih. Šestogodišnji Ali Balić kaže kako uzgaja četiri ponija, od kojih mu je najdraži Medi, šestomjesečno ždrijebe. 

- Konj Doni radi nepodopštine, grize, tuče nogama, ali mi je, svejedno, drag - kaže Ali. Natjecanje je održano u dvjema kategorijama, samci i parovi koji su vukli balvane od 200 i 280 kg. Organizator manifestacije Milan Kerkez, koji ljubav prema konjima gaji od malih nogu, kaže kako je njegov dugogodišnji san u svoje selo dovesti uzgajivače i ljubitelje konja te kod djece pobuditi zanimanje za ovu vrstu sporta. 

- Kad mi je unuk Vuk odrastao, s 8-9 godina, obećam mu da ćemo imati naše konje s kojima ćemo ići na natjecanja. I počeli smo lani - priča Kerkez te dodaje kako je lani nabavio dva ponija, a broj će povećati. 

- Veliki sam ljubitelj ponija i cijeli život radim s konjima. Želio bih to prenijeti na svoju unučad. To je plemenita životinja i volio bih da opstane - dodaje. Kod posjetitelja je Ponijada pobudila nostalgiju za dobrim starim vremenima kad su se konji mnogo više uzgajali i cijenili. 

Stigao iz Zadra 

Senad Bašić stigao je iz Zadra. 

– Čuo sam za Ponijadu. Volim konje, želja mi se ispunila - kaže Senad. Ponijada je imala i etnografski karakter jer su najmlađi mogli vidjeti stare predmete i konjsku opremu koji su bili neizostavan dio seoskih gospodarstava. Armin Balić, uzgajivač konja, kaže kako je još u djetinjstvu od oca naslijedio ljubav prema konjima, a poni mu je bio želja još dok je bio dijete. 

- Ispunila mi se želja tek kada sam odrastao i danas, uz svoju djecu. S ponijima treba raditi, pogoditi im narav, da su mirni i da se djeca s njima smiju igrati, jahati ih. Imam četiri konja - dodaje. 

- Brojna djeca danas prvi put prilaze životinjama, tako da Ponijada ima i edukativni karakter. Raduje nas da se pojavljuju ljudi koji se profesionalno bave uzgojem ponija, čija je cijena na tržištu do 1000 eura - kaže Stanislav Jakica, voditelj Ponijade.

Podijeli na:

Nema komentara:

Objavi komentar

Zapratite nas na FB, Instagramu i Twitteru, lajkajte i podijelite objavu

a

google.com, pub-8801838836830184, DIRECT, f08c47fec0942fa0