Ljubuški rani krumpir jedan je od brendova tog kraja i prepoznatljiv je na cijelom tržištu Bosne i Hercegovine i šire.
Ove godine proizvelo se od osam do 10 tisuća tona mladog krumpira, piše BHRT.
Poljoprivrednici su usprkos enormnim poskupljenjima, zadovoljni i cijenom i količinom i kvalitetom, u odnosu na prošlu godinu kada su bilježili gubitke. I grad Ljubuški i Zapadnohercegovačka županija, uz podršku europskih projekata, posljednjih godina su poljoprivredu podigli na veći nivo.
U Ljubuškom se ovih dana obavljaju završni radovi na vađenju mladog krumpira. Poljoprivredni proizvođači iz Ljubuškog ove su godine zasadili oko 350 hektara mladog krumpira.
U poljoprivrednoj zadruzi kazu da će, za razliku od prošle godine kad su bili na nuli, ove godine cijene opravdati sadnju.
Unatoč nikad skupljoj sadnji, ova godina će biti pozitivna za poljoprivrednike, kažu u poljoprivrednoj zadruzi.
Dubravko Vukojević, poljoprivrednik i predsjednik Zadruge „Plodovi zemlje“ Ljubuški
Ovo je jedna od rijetkih godina da smo 99% zadovoljni i količinom i kvalitetom i cijenom, poklopilo se sve, jest da je sve poskupjelo, repromatrijal, sve je poskupjelo, ulazni troškovi su do neba skočili, i cijena je relativno dobra bila pa se nešto i zaradilo.
Vukojević je posadio 17 duluma, što je otprilike tri tone mladog krumpira. Ova godina je bila iznimno rodna, pa se pomoć traži iz drugih sredina, jer ovom kraju, kaže, sve više nedostaje radne snage.
Rajka Kralj, Ljubinje
"Pa ide, zadovoljni smo sa gazdama, zadovoljni sa cijenom, a gazde zadovoljne sa prinosom".
Većina ljubuškog mladog krumpira se proda na tršištu BiH. Trećina se izvozi u EU, uglavnom u Hrvatsku i dijelom u Sloveniju, što je uveliko pomoglo njegovom brendiranju.
Poljoprivrednici s područja Ljubuškog prošle godine ostvarili su poticaje u iznosu većem od 2,3 milijuna maraka. Završeni su brojni projekti iz oblasti poljiprivrede u čijoj realizaciji su sudjelovali Grad Ljubuški, Vlada ZHŽ, resorno federalno ministartvo, te partneri iz EU.
Uz pomoć Međunarodnog fonda za poljoprivredni razvoj završen je projekt vodonatopnih kanala u Ljubuškom u dužini od 185 kilometara, što čini 70% ukupnog vodonatapnog sustava u BiH.
S radom je lani počeo i sabirno-distributivni centar na Bijači. Time su poljoprivrednici dobili sve uvjete za skladištenje, sortiranje i pakiranje krumpira i zajednički plasman prema kupcima, što znači i bržu i bolju prodaju. Osim po kvaliteti, mladi krumpir iz Ljubuškog danas se izdvaja na tržištu i po unikatnom brendiranom pakiranju.
Nema komentara:
Objavi komentar