Jedan od najpoznatijih svjetskih glazbenih brendova, MTV, krajem ove godine prestat će emitirati svojih pet glazbenih kanala u Velikoj Britaniji, čime završava jedno veliko poglavlje u povijesti televizijske glazbene industrije. Prema pisanju britanskih medija, nakon 31. prosinca 2025. s emitiranjem prestaju kanali MTV Music, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV i MTV Live, dok se slično gašenje očekuje i u drugim državama diljem svijeta.
Iako će se glazba povući s MTV-jevih TV ekrana, glavni kanal MTV HD nastavit će s emitiranjem, no on već godinama prikazuje uglavnom reality emisije poput "Naked Dating UK" i "Geordie Shore". Ovaj potez, kako navode analitičari, odražava promjenu u navikama gledanja – današnji korisnici glazbu i videospotove više ne prate na televiziji, već putem YouTubea i društvenih mreža. Iz matične kompanije Paramount nisu željeli službeno komentirati odluku.
Od glazbene revolucije do digitalne tišine
MTV je pokrenut 1981. godine u Sjedinjenim Američkim Državama i brzo je postao globalni fenomen. Publiku je osvojio inovativnim prikazivanjem glazbenih videospotova, dok su njegovi slogan i vizualni stil definirali čitavu generaciju. Povijest MTV-a obilježili su brojni prijelomni trenuci – među njima svjetska premijera videospota “Thriller” Michaela Jacksona, legendarni 16-satni prijenos koncerata “Live Aid” 1985. godine, te osnivanje prestižne dodjele nagrada MTV Video Music Awards.
U Europu je kanal stigao 1987. godine, a Velika Britanija dobila je vlastiti MTV kanal deset godina kasnije, 1997. godine.
Ekonomske i strukturne promjene
Prema dostupnim informacijama, Paramount planira ukidanje MTV-jevih glazbenih kanala i u drugim zemljama, među kojima su Australija, Austrija, Poljska, Njemačka, Francuska i Brazil. Ova zatvaranja dio su šireg plana kompanije koja nastoji smanjiti troškove za čak 500 milijuna dolara.
Već u kolovozu Paramount je zatvorio Paramount Television Studios, poznat po serijama poput “Jack Ryan” i “The Spiderwick Chronicles”. Rezovi su zahvatili i MTV produkciju u Velikoj Britaniji, gdje su otkazane popularne originalne emisije “Gonzo” i “Fresh Out UK”.
Kraj jedne ere
Unatoč padu gledanosti, MTV-jevi glazbeni kanali i dalje su imali vjernu publiku – primjerice, MTV Music u srpnju je pratio 1,3 milijuna gledatelja, dok je MTV 90s imao 949 tisuća gledatelja.
Iako televizijski signal utihne, brend MTV neće nestati – nastavit će svoje djelovanje na društvenim mrežama i streaming platformi Paramount+.
Nakon više od četrdeset godina emitiranja, gašenje MTV-jevih glazbenih kanala označava kraj jedne kulturne epohe – vremena kada su glazbeni spotovi, uz poznati slogan “I want my MTV!”, oblikovali stil, modu i glazbeni ukus generacija širom svijeta.









Nema komentara:
Objavi komentar