Od početka godine u BiH uvezeno blizu 30 tisuća vozila

U vremenu kada ekološke politike sve više oblikuju tržište, Bosna i Hercegovina bilježi rast uvoza automobila, s posebnim naglaskom na modele koji zadovoljavaju moderne emisione standarde. Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje (UIO), u prva četiri mjeseca 2025. godine zabilježen je značajan porast uvoza automobila, ali i veći interes za ekološki prihvatljive modele – električna i hibridna vozila, piše Klix.ba.

Cijene u skladu sa standardima

Građani koji žele vozilo koje ispunjava aktuelne emisijske standarde i koje nije starije od 15 godina, suočavaju se s prosječnim tržišnim cijenama od 9.000 do 15.000 KM, ovisno o tipu i marki vozila. Ove brojke, dostupne putem domaćih online platformi za prodaju automobila, oslikavaju realne troškove za one koji žele voziti sigurnije i manje zagađujuće automobile.

Više od milijardu maraka za uvoz

U 2024. godini u Bosnu i Hercegovinu je uvezeno čak 81.500 putničkih automobila, ukupne vrijednosti veće od milijardu konvertibilnih maraka. Od toga, samo 8.233 su bila nova vozila, dok su 73.267 činili polovni automobili. Samo u prva četiri mjeseca 2025. godine, uvezeno je 29.973 automobila, što je skoro 2.000 više u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

Od navedenih vozila, 3.227 su bila nova, dok 26.746 čine polovna. Ovi podaci potvrđuju da domaći kupci i dalje u velikom broju preferiraju polovnu opciju, iako se polako nazire pomak ka modernijim i ekološki prihvatljivijim rješenjima.

Električni i hibridni val

U istom razdoblju (1. siječnja – 30. travnja 2025.), u BiH je uvezeno 59 električnih automobila ukupne vrijednosti 2,8 milijuna KM, te 932 hibridna vozila vrijedna 1,6 milijuna KM. Iako brojke još nisu impresivne u globalnom kontekstu, jasan je rast interesa i svijesti o važnosti smanjenja emisija CO₂.

Zanimljivo je i da BiH sve više uvozi automobile iz Kine. U prvom kvartalu 2025. godine, uvezeno je 154 kineska vozila, od čega 134 nova i 20 polovnih, ukupne vrijednosti 4,4 milijuna KM. Ovaj trend dodatno potvrđuje širenje tržišta prema azijskim proizvođačima.

Vladine mjere i ekološke inicijative

Vijeće ministara BiH nastavilo je pružati podršku zelenoj tranziciji produžavanjem suspenzije carina na uvoz električnih automobila do 31. prosinca 2025. Također, uvedena je bescarinska stopa na CNG vozila, dok je carina za hibridne automobile snižena na 5 posto. Cilj ovih mjera je potaknuti građane na kupovinu vozila koja manje zagađuju okoliš, po uzoru na europske politike dekarbonizacije.

Luksuz na bh. cestama

Unatoč orijentaciji prema ekonomičnijim i ekološkim rješenjima, luksuzna vozila i dalje nalaze svoj put do bh. kupaca. Najskuplji automobil uvezen u BiH u ovoj godini bio je Porsche 911 GT3 RS, čija je vrijednost iznosila impresivnih 436.833,51 KM. Slijede Mercedes Benz AMG G63 s cijenom od 392.669,64 KM, te Porsche 911 Turbo za kojeg je izdvojeno 381.638,82 KM.

Škoda i dalje neprikosnovena

Kada je riječ o najprodavanijim markama u 2024. godini, Škoda i dalje drži vodeću poziciju s 2.018 isporučenih vozila i tržišnim udjelom od 21,93 posto. Slijede Volkswagen (938 vozila), Toyota (825 vozila), Hyundai (628 vozila) i Renault (568 vozila). Ova struktura pokazuje stabilnu potražnju za provjerenim brendovima, ali i sve veći interes za japanske i korejske proizvođače koji prednjače u hibridnim i električnim tehnologijama.

Podijeli na:

Povezane objave:

Nema komentara:

Objavi komentar

Zapratite nas na FB, Instagramu i Twitteru, lajkajte i podijelite objavu

a

google.com, pub-8801838836830184, DIRECT, f08c47fec0942fa0