Na benzinskim crpkama u Hercegovini uočene su promjene u cijenama goriva, što je izazvalo pozornost potrošača
Federalno ministarstvo trgovine još je 2019. godine predstavilo mobilnu aplikaciju FMT FBiH oil info, koja omogućuje građanima da prate najnovije informacije o cijenama goriva na svim benzinskim crpkama u Federaciji BiH.
Portal Goranici online iskoristio je ovu aplikaciju kako bi analizirao cijene goriva u Mostaru, s naglaskom na najpovoljnije ponude. U obzir su uzete cijene prikazane na aplikaciji do 11:00 sati, 27. siječnja 2025. godine.
Globalni trendovi i lokalna poskupljenja
Iako su na svjetskim tržištima cijene nafte prošloga tjedna pale nakon četiri tjedna rasta, lokalno se bilježe prešutna povećanja cijena goriva. Predsjednik SAD-a pozvao je OPEC na snižavanje cijena, uz najavu povećanja američke proizvodnje nafte. Na londonskom tržištu cijena barela pala je za 2,8% na 78,50 dolara, dok je na američkom tržištu zabilježen pad od 4,1%, na 74,66 dolara po barelu. Međutim, ovo pojeftinjenje na globalnom nivou nije imalo odgovarajući odraz na cijene goriva u Hercegovini.
Analiza cijena goriva u Mostaru
Prema podacima aplikacije FMT FBiH oil info, benzinske crpke Bingo Petrol Mostar d.o.o. (ulica Maršala Tita bb, Zalik) i Selex d.o.o. (ulica Mehe Tase bb, Vrapčići) izdvajaju se kao najpovoljnije u Mostaru:
- Dizel: Najjeftiniji je na crpkama Bingo i Selex, gdje litra košta 2,41 KM.
- Super 95: Također je najpovoljniji na istim crpkama, po cijeni od 2,41 KM po litri.
- Super 98: Najnižu cijenu nudi Selex, gdje iznosi 2,59 KM, dok je na Bingu 2,60 KM po litri.
- Autoplin: Selex i Bingo dijele titulu najjeftinijih, s cijenom od 1,29 KM po litri.
Iz gore navedenog je jasno da se Bingo i Selex izdvajaju kao najpovoljniji izbor za vozače u Mostaru. Unatoč globalnom padu cijena nafte, lokalni potrošači i dalje osjećaju pritisak povećanih troškova. Aplikacija FMT FBiH oil info pokazala se kao koristan alat za praćenje i usporedbu cijena, omogućujući građanima da uštede prilikom točenja goriva.
U vremenu ekonomskih izazova, ovakve informacije ključne su za informirane odluke potrošača.
Nema komentara:
Objavi komentar