Jedna od najvećih firmi u BiH u krizi: Ugroženo 900 radnih mjesta

Generalni direktor Global Ispat Koksne Industrije Lukavac Almin Suljić podnio je ostavku, a upravljanje kompanijom preuzeo Osman Abadžić

Ostavka Suljića je došla nakon što je više od mjesec dana upozoravao na posljedice koje su uslijedile prekidom željezničkog prometa na relaciji Ploče – Lukavac, kojim se odvijao promet prijeko potrebne sirovine za rad lukavačkog giganta, prenosi Radio Sarajevo.

Podsjetimo, veći problemi su počeli nakon što je, zbog poplava i klizišta, oštećena željeznička pruga u Jablanici. Zasjedala je i Civilna zaštita Lukavac, a načelnik Edin Delić izrazio je zabrinutost, zbog moguće ugroženosti 900 radnih mjesta i ekološke katastrofe koja bi mogla uslijediti, a čije posljedice bi bile nemjerljive.

Ako blokada željezničkog sprometa bude trajala duže od mjesec dana, to će imati nesagledive posljedice za poslovanje GIKIL-a, čime će 900 radnih mjesta biti dovedeno u pitanje, isto kao i proizvodnja koksa i opstanak ove kompanije, što će uzrokovati i milijunske gubitke. Upozorio je na ovo Almin Suljić, direktor GIKIL-a u ostavci, prije nešto više od mjesec u razgovoru za Federalnu televiziju. U listopadu je dodatni trošak GIKIL-a iznosio dva miliona maraka, a potrebna sirovina za proizvodnju iz Luke Ploče se dostavlja cestovnim putem.

"Za dnevnu potrebu s ovim ugovorima koje imamo potrošimo oko 2.400 tona uglja, kamionima dovučemo 700-800 tona na dan, jer se ne može 140 kamiona obrnuti u danu", istakao je Almin Suljić, direktor GIKIL-a u ostavci.

Tako se prekidom željezničkog saobraćaja GIKIL našao u najvećoj logističkoj krizi od postojanja. U konačnici, to može dovesti do potpunog kolapsa ove kompanije.

"To znači da je proizvodnja smanjena na temperaturno-tehnološki minimum. Ispod tog minimum ako krenemo, a zalihe nam padaju, bojim se da ćemo doći u situaciju da nema povratka", poručio je Suljić.

S druge strane, gradonačelnik Lukavca Edin Delić izražava zabrinutost zbog problema s kojim se suočava GIKIL, hoće li firma raditi te o pitanju sigurnosti radnika i građana. Uz sve, dodaje da je komunikacija s Upravom GIKIL-a u protekloj godini izrazito loša. Ističe da ne znaju ni tko je vlasnik GIKIL-a ni tko njime upravlja, ali neslužbeno znaju da su gubici prije problema sa željezničkom prugom iznosili 60 milijuna maraka. 

"Želimo i s vlasnicima, a ne znamo tko je sada vlasnik, i s vladama iskomunicrati tako da donesemo najbolja rješenja. Ako me pitate šta je najbolje rješenje, nisam kvalificiran da to govorim u ovom trenutku, ali sam kvalificiran da tražim da se o tome komunicira", kaže Delić. 

Radnici, također, zabrinuti, njih 900. Ne znaju hoće li moći sačuvati radna mjesta. "S aspekta radnika, situacija je zabrinjavajuća. Upitna su radna mjesta. Sanacija pruge koja još nije počela je veoma otežala rad GIKIL-a. 

Trenutno trpimo velike gubitke", naglasio je Ermin Halilović, predsjednik Sindikata radnika GIKIL-a. Zbog prekida željezničkog saobraćaja u Jablanici trpi bh. gospodarstvo, pogotovo kompanije čiji rad zavisi od dopremanja sirovina potrebnih za proizvodnju. 

"Mogu reći da će GIKIL, kao nositelj našeg vanjskotrgovinskog poslovanja u Tuzlanskoj županiji, jedan od najvećih izvoznika i uvoznika, koji je donosio i veliku dobit gospodarstvu  - imati ogromne posljedice", poručio je Nedret Kikanović, predsjednik Županijske gospodarske komore Tuzla. 

Osim GIKIL-a, zbog nemogućnosti dopreme sirovine otežano je i poslovanje Arcelor Mittala Zenica i stotine drugih kompanija. U međuvremenu državni ministar prometa i komunikacija Edin Forto zatražio je smjenu direktora Željeznica jer još nema odgovora kada će željeznička pruga biti na raspolaganju bh. gospodarstvu. O svemu bi se trebala očitovati Vlada Federacije BiH na narednoj sjednici.

Podijeli na:

Povezane objave:

Nema komentara:

Objavi komentar

Zapratite nas na FB, Instagramu i Twitteru, lajkajte i podijelite objavu

a

google.com, pub-8801838836830184, DIRECT, f08c47fec0942fa0