Neradna nedjelja u trgovinama u FBiH postaje realnost

Zastupnici Doma naroda Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH) usvojili su Prijedlog Zakona o unutrašnjoj trgovini, čime je neradna nedjelja u trgovinama postala stvarnost u ovom entitetu i to već od studenoga

Novi zakon prošao je sa 55 glasova "za", dok je jedan delegat glasao "protiv", a troje ih je bilo suzdržano. Zakon će stupiti na snagu osam dana nakon objave u Službenim novinama FBiH, a trgovci će imati rok od šest mjeseci da svoje poslovanje usklade s novim propisima prema članu 131. Zakona.

Tijkom rasprave, zastupnik Emir Dautović (NES) izrazio je nezadovoljstvo amandmanima na zakon, tvrdeći da su nepotrebni i da omogućavaju zloupotrebu pravila. „Ne sviđaju mi se ovi amandmani, sve ono što mi ostavimo kao mogućnost nekome da radi će se zloupotrijebiti,“ rekao je Dautović, dodajući da Zakon o radu već definira prava i obaveze radnika te da dodatna pravila nisu bila potrebna.

S druge strane, zastupnica Belma Kapo (SDP) podržala je zakon, naglasivši kako će neradna nedjelja omogućiti radnicima, posebno radnicama, da taj dan provode sa svojim obiteljima. Delegat Muamer Zukić (SDA) dodao je da već postoje neradni dani, ali da zatvaranje trgovina nedjeljom znači samo da će radnici obavljati druge poslove poput skladištenja robe.

Delegat Damir Marjanović (ZNG) pohvalio je zakon, ali je izrazio zabrinutost zbog amandmana koji omogućava izuzeće od neradne nedjelje, smatrajući da to umanjuje smisao cijelog zakona.

Ministar trgovine Amir Hasičević naglasio je da je o ovom zakonu vodio razgovore s poslodavcima i predstavnicima sindikata trgovaca, kako bi se postigao kompromis. Najviše kontroverzi izazvao je amandman koji općinama i gradovima omogućava da zatraže izuzeće za rad nedjeljom. Kritičari smatraju da zakon nije potpuno oslobađajući za sve trgovce, jer će trgovine poput pekara, benzinskih pumpi i cvjećara i dalje raditi nedjeljom.

Osim regulacije radnog vremena, novi zakon donosi i izmjene u internetskoj prodaji, uzimajući u obzir njezin sve veći udio u maloprodaji.

Podijeli na:

Nema komentara:

Objavi komentar

Zapratite nas na FB, Instagramu i Twitteru, lajkajte i podijelite objavu

a

google.com, pub-8801838836830184, DIRECT, f08c47fec0942fa0