Nova uredba EU nalaže da svi novi automobili od danas moraju biti opremljeni brojnim novim sustavima pomoći, uključujući upozorenje na prekoračenje brzine
Ovo će biti obavezno samo za nove modele, koji će biti predstavljeni ove godine, ne i za modele koji su od ranije na tržištu. Oni će sustave morati uvesti prilikom idućeg redizajna ili predstavljanja novog modela.
Obavezno upozorenje za prekoračenje brzine
Riječ je o sustavu Intelligent Speed Assistance (ISA), pametnom sustavu pomoći koji prati brzinu u automobilima. Novoregistrirani automobili moraju biti opremljeni ISA-om od 8. srpnja 2024. Ukratko, sustav koristi zvučne ili vizualne signale kako bi upozorio vozače kada se prekorači ograničenje brzine. Sustav također može izvršiti automatsko lagano otpuštanje gasa, pri čemu papučica gasa daje lagani otpor prilikom pritiska ili vibrira u odgovarajućim situacijama u vožnji.
Novi propisi predviđaju i dodatne obavezne sustave pomoći, poput crne kutije koja bi trebala dati podatke u slučaju nesreće i pripreme za tzv. alcolock. To bi trebalo omogućiti naknadnu ugradnju imobilizatora osjetljivih na alkohol.
ISA ne ograničava brzinu i ne koči aktivno automobil. Vozači su i dalje odgovorni i mogu upravljati automobilom. Važno je naglasiti da se ISA ne može trajno isključiti. Može se deaktivirati svaki put kada se vozilo ponovno pokrene. Međutim, čim opet upalite automobil, pali se i ISA.
Obavezni sustavi u novim automobilima
Od 7. srpnja 2024. dodatni sustavi pomoći bit će obavezni za novoregistrirana vozila:
Blackbox (crna kutija): I automobili dobivaju snimač podataka o nesrećama ili snimač podataka o događajima (EDR). Kontinuirano bilježi informacije o brzini, kočenju ili aktiviranju zračnog jastuka, ali ih redovito i briše. Samo u slučaju nesreće podaci se spremaju nekoliko sekundi prije i nakon sudara kako bi se što bolje rekonstruirao tijek nesreće.
Podaci o nesrećama pohranjuju se lokalno u vozilu u zatvorenom i anonimiziranom sustavu. Budući da je crna kutija obavezna za sva novorazvijena vozila od prošlog srpnja, već danas je ugrađena u brojne nove automobile.
- Pomoć pri kočenju u nuždi: Ovo se odnosi na automatski operativni sustav koji može samostalno prepoznati opasne situacije i zatim automatski zakočiti vozilo kako bi se izbjegle ili ublažile nesreće.
- Svjetlo za automatsko kočenje u nuždi: Kako bi odgovaralo pomoćniku za kočenje u nuždi, mora postojati i svjetlo kočenja u nuždi na stražnjem dijelu vozila, koje pokazuje da je započelo snažno kočenje.
- Upozorenje na umor: Ovaj sustav je namijenjen za praćenje budnosti vozača i izdavanje upozorenja. To može biti, primjerice, akustična ili vizualna poruka koja od vas traži da napravite pauzu od vožnje.
- Asistent za vožnju unatrag: Kako bi se osiguralo da ne dođe do nezgoda pri vožnji unatrag, također su potrebni pomoćnici koji detektiraju osobe ili predmete iza vozila.
- Upozorenjee o napuštanju prometne trake (lane assist): Sustav potpore koji detektira kad automobil prijeđe u drugu prometnu traku i pomaže vozaču da ostane u svojoj traci.
- Alcolock u pripremi: Novo sučelje za imobilizatore osjetljive na alkohol, takozvane Alcolocks, također postaje obavezno. U budućnosti će se imobilizatori jednostavno morati naknadno ugraditi.
Nema komentara:
Objavi komentar