Večeras je svečano otvaranje Pelješkog mosta, izravan prijenos je od 20:05 min na HTV1. U Pelješki most je ugrađeno: više od 65 tisuća tona čelika, 70 tisuća kubika betona, više od 19 tisuća tona armature i 1 krunica.
Kako ističu organizatori, sve je spremno za "spektakularno puštanje u promet". Središnja svečanost počinje u 20:15 sati na odmorištu Komarna, a prijenos svečanosti otvorenja će uz pomoć videozida biti moguće pratiti i na odmorištu Brijesta.
Također HTV 1 će prenositi cijeli događaj. Program otvaranja Pelješkog mosta počet će, kako su najavili iz Vlade Hrvatske, prigodnim izvođenjem budnice na samom mostu u osam sati ujutro, piše Index.hr.
Program će se nastaviti utrkom DU MOTION s početkom u devet sati, a od 10 sati slijede nastupi lokalnih kulturno-umjetničkih društava. Najavljeno je i da će se posjetitelji tijekom cijelog dana imati prilike upoznati s bogatom kulturno-umjetničkom baštinom Dubrovačko-neretvanske županije.
Rimac Nevera će biti prvi automobil koji će preći novi most, a što je planirano u završnici ceremonije.
Za upravljačem će biti glavni inženjer Nevere Matija Renić, a Nevera koja će prijeći Pelješki most prvi je proizvodni primjerak električnog automobila Rimac Automobila iz Hrvatske.
Osporavanja izgradnje mosta od strane bošnjačkih političara Komšića i Džaferovića
Podsjetimo, u počecima projekta politička bošnjačka vodstva BiH na svaki su spomen gradnje mosta podizala veliku političku buru. Tvrdilo se kako Hrvatska njegovom gradnjom Bosni i Hercegovini zatvara prolaz prema otvorenom moru i da prvo treba utvrditi granicu između dviju država. Istodobno je od Hrvatske konstantno traženo podizanje visine mosta. Tako se s prvotnih 30 došlo na 55 metara.
Bošnjačke stranke pokrenule su inicijativu u Parlamentu BiH o zaustavljanju radova na Pelješkom mostu dok se ne riješi pitanje morske granice kod Neuma. Za tu inicijativu važan je bio ishod glasanja u Domu naroda, u kojem bošnjačke stranke nemaju većinu, a hrvatski zastupnici uz pomoć Stranke nezavisnih demokrata Milorada Dodika, predsjednika Republike Srpske, mogu srušiti inicijativu i podržati gradnju mosta.
Nakon što je u Domu naroda propala inicijativa za zaustavljanje radova na Pelješcu, članovi Predsjedništva BiH trebali su donijeti zaključak o podnošenju tužbe. U studenome 2018. godine formira se novo Predsjedništvo u koje ulaze Željko Komšić, Šefik Džaferović i Milorad Dodik, koji je prvi od njih predsjedavajući.
Sarajevu se održava sjednica Predsjedništva, a jedna od točaka dnevnog reda je prijedlog zaključka kojim se Hrvatska poziva da zaustavi gradnju Pelješkog mosta te da se razgovorom riješe sva otvorena pitanja. U suprotnome, BiH će pokrenuti postupak mirenja, a bude li to potrebno, pokrenut će postupak pred Međunarodnim sudom za pravo mora. Zaključak mora biti jednoglasno usvojen.
Za njega su glasali članovi Predsjedništva Željko Komšić i Šefik Džaferović, a Milorad Dodik bio je protiv te se pozvao na pitanje vitalnog nacionalnog interesa. Istog tog dana kada je Dodik u Sarajevu branio Pelješki most kao vitalni interes srpskog naroda, u Zagrebu je svečano potpisan ugovor s izvođačima radova za gradnju mosta Gradiška. Dodik je od Narodne skupštine Republike Srpske zatražio da dvotrećinskom većinom podrži njegov stav čime odluka Predsjedništva automatski postaje nevažeća. Skupština je to podržala i time je spriječena posljednja mogućnost Bosne i Hercegovine da pravnim putem zaustavi gradnju Pelješkog mosta.
Goranci.online / Jutarnji list / index.hr
Nema komentara:
Objavi komentar