Rezultati istraživanja Razvoj ruralnog turizma na području Goranaca

Objavljujemo rezultate istraživanja ankete pod nazivom Razvoj ruralnog turizma na području Goranaca za potrebe diplomskog rada.

Anketa je provedena na uzorku od 168 ispitanika od strane dvije studentice (podaci poznati redakciji) studija Turizam i zaštita okoliša na Sveučilištu u Mostaru.

Istraživanje je provedeno na 168 ispitanika, i muškog i ženskog spola, u različitoj dobi, a najviše ispitanika bilo je u dobi od 20 do 39 godina. Najviše ih je sa fakultetskim obrazovanjem, te zaposlenih i samozaposlenih, zatim učenika i studenata. Najveći dio ispitanika zna što znači pojam ruralnog turizma, te su posjetili neku ruralnu turističku destinaciju. 

Od ukupnog broja ispitanika, njih 162 je posjetilo Gorance, dok ostatak ima želju posjetiti. Također, najviše njih Gorance smatra adekvatnom ruralnom turističkom destinacijom. Najviše ispitanika smatra da su prirodne ljepote i njihova zaštita, bolja prometna i gospodarska infrastruktura, marketing (promoviranje) jedni od ključnih faktora za daljnji razvoj Goranaca. Također raznovrsnija gastronomska ponuda, veći broj smještajnih kapaciteta, kulturno-povijesno nasljeđe i vodoopskrba u nekom manjem postotku ali isto jako bitni. 

Od oblika turizma koji ispitanici smatraju da se može razvijati na Gorancima najviše odgovora je bilo za sportsko-rekreacijski i avanturistički turizam, te u nešto manjim postotcima ekoturizam, gastronomski, kulturni, zdravstveni, lovni i ribolovni te vjerski turizam. 

Na pitanje, kako trebaju biti uređeni ugostiteljski objekti na Gorancima, najviše ispitanika želi tradicionalni stil, odnosno prikaz života s toga područja, a ostatak želi spoj tradicionalnog i modernog stila. 

Najčešći odgovor za vrstu smještaja koji bi ispitanici odabrali za prenoćište na Gorancima jest privatni smještaj, manji postotak njih bi izabralo vanjski smještaj (poput šatora, kampa, itd.) te hotel. U rubrici za slobodni odgovor izražena je želja za bungalovima i planinskim domom. 

Prosječna ocjena organiziranosti države, županije i lokalne zajednice, zaštite kulturnog krajolika, te valorizacije kulturno-povijesnih znamenitosti je 3, što dokazuje da ispitanici nisu u potpunosti zadovoljni dosadašnjim aktivnostima koji su se provodili po tom pitanju. 

Najviše ispitanika smatra da je prepreka razvoju ruralnog turizma na Gorancima  loša prometna i gospodarska infrastruktura, loše razvojne politike na razini države, županije i općine te nedostatak financijskih ulaganja. 

Većina ispitanika smatra da je depopulaciju Goranaca moguće spriječiti ili ublažiti razvojem ruralnog turizma. Također smatraju da je odmor i rekreacija jedan od glavnih motiva dolaska posjetitelja na Gorance, te da bi se održavanjem različitih manifestacija, koncerata i događaja zabavnog karaktera doprinosilo širenju turističke ponude na Gorancima. 

Zadovoljstvo dosadašnjom turističkom ponudom na Gorancima, ispitanici su ocijenili sa prosječnom ocjenom 3, nešto manji broj sa ocjenom 4 i 5, dok je najmanji postotak dao ocjenu 2, te 1. Većina ispitanika se slaže da su ulaganja lokalne zajednice, županije i države u turističku ponudu jako bitna i da treba puno više raditi na tom pitanju. 

Zaključno na sve ovo, u rubrici za slobodan odgovor, na pitanje što treba promijeniti u turističkoj ponudi Goranaca, najviše ispitanika traži veći broj ugostiteljskih i smještajnih kapaciteta, zatim uređivanje putokaza i lakši pristup pojedinim lokalitetima, obnovu prometne infrastrukture, bolji marketing, uvođenje gradskog vodovoda, te žele još raznovrsniji sadržaj zabavnog, kulturnog i sportsko-rekreacijskog karaktera. 

Ono što možemo zaključiti na osnovu ovog istraživanja je da najveći problem predstavlja manjak zainteresiranosti i ulaganja lokalnih vlasti u razvoj prostora Goranaca, prometna infrastruktura je jako loša, nije riješeno pitanje vodoopskrbe na području Goranaca. Problem predstavlja i koncentracija ljudi na jednoj lokaciji tijekom vikenda, te se stvaraju gužve, posjetitelji automobile parkiraju na cesti što dovodi do smetnja u prometu. Također nedostatak promocije Goranaca i nedostatak putokaza i oznaka prirodnih i kulturnih znamenitosti dovodi do toga da većina posjetitelja ne zna da postoje, niti znaju doći do takvih lokacija. 

Ipak, činjenica je da se Goranci zadnjih godina razvijaju u pozitivnom smjeru, ponajviše zalaganjem i trudom nekolicine ljudi iz lokalne zajednice.

Podijeli na:

Nema komentara:

Objavi komentar

Zapratite nas na FB, Instagramu i Twitteru, lajkajte i podijelite objavu

a

google.com, pub-8801838836830184, DIRECT, f08c47fec0942fa0